Suomen Maastohiihto ry

Björgen jatkaa kärjessä Rukan Mini Tourilla

Lehdistötiedote   •   Marras 28, 2010 23:30 EET

Maastohiihdon maailmancup jatkui tänään Kuusamossa, Rukalla. Nordic Opening Mini Tour alkoi eilen perinteisen sprinteillä ja jatkui tänään naisten perinteisellä 5 km väliaikalähdöllä. Kilpailu oli tasainen ja kärkikolmikko oli tuttu Björgenin voittaessa tänäänkin. Puolan Justina Kowalczyk laittoi Björgenin tiukoilla ja eroa jäi vain 2,1 sekuntia. Slovenian Petra Majdic jäi kärjestä 16,8 sekuntia.

Suomalaiset naiset parantavat kisa kisalta ja neljä suomalaisnaista oli sijoilla 16-21 Krista Lähteenmäen johdolla.

Krista Lähteenmäki 16. (+47, 4 s)
- Hyvältä tuntui hiihto ja vauhdinjako onnistui mainiosti. Tämän radan loppu sopii minulle ja nousin monta sijaa loppuosuudella. Hiihdin varmuuden vuoksi kylmän takia normaalia paksummissa vaatteissa. Varustevalinta onnistui kylmässä kelissä.

Pirjo Muranen 19. (+53 s)
- Vähän se on nihkeetä hiihtäminen näin kylmässä, mutta ihan kelpo hiihto ja kulki paremmin kuin eilen.

Anne Kyllönen 20. (53,6 s)
- Hiihtooni olen tyytyväinen, normaalivaatetuksessa oli melko kylmä hiihtää. Viimeinen nousu oli minulle tiukka, mutta joskus se on koitettava mihin asti aina rahkeet riittää. Suksi oli erinomainen ja huolto on onnistunut mielestäni molempina päivinä hienosti.

Riitta-Liisa Roponen 21. (+ 54,3 s)
Riikka Sarasoja 29. (+1.05,3 s)
Laura Ahervo 51. (+1.24,9 s)

Viikonlopun Nordic Opening Mini Tour koostuu kolmen päivä yhteistuloksista ja sunnuntaina hiihdetään takaa-ajona vapaan 10km ja 15 km.

Tuloksia: www.fis-ski.com
Maastohiihdon tiedotus - tiedotus@maastohiihto.fi