Spartoo

Body Artista kenkätaiteeseen

Lehdistötiedote   •   Kesä 15, 2011 15:38 EEST

Kiinnostunut tatuoinneista, muttet tarpeeksi, jotta ottaisit itse yhden ? Älä murehdi, suunnittelijat ovat jo muutaman vuoden ajan luoneet tatuointejen innoittamia luomuksia. Tässä pieni esimaku parhaimpiin merkkeihin.

Iron Fist on kulttuurit sekoittavaa katumuotia. Yhtä paljon skeittailusta ja surffailusta kuin punkista ja gootistakin vaikutteensa saanut merkki tarjoaa vaate- ja jalkinemalliston, joka ei jätä ketään kylmäksi! Idea tähän tuotemerkkiin syntyi San Diegossa, Kaliforniassa, v. 2001, kun eteläafrikkalaiset kaverukset Mike ja Travis halusivat luoda aivan uusia ja erilaisia, ehdottoman kapinahenkisiä tuotteita, jollaisia ei mistään muualta saanut. Ensimmäisenä myymälänään heillä oli auton tavaratila, vailla mitään strategiaa ja budjetti lähellä nollaa. He suunnittelivat malleja, joista syntyi todellisia undergroundia henkiviä taideteoksia. Jalkineet lyövät itsensä läpi tajunnan räjäyttävällä värimaailmallaan, joka on sekoitus tatuointitaidetta, graffitia, mangaa ja 70-luvun sarjakuvaa. Tuotemerkki on nimetty tunnetun animaatiosankarin Iron Fistin mukaan (käännös "Teräsnyrkki"). Miksi et siis lisäisi asuusi annoksen mieltä räjäyttävää fantasiaa?

Ed Hardy syntyi vuonna 2004 Christian Audigier'n, joka tunnetaan undegroundin kauhukakarana, ja Don Ed Hardyn, tatuoinnin kummisetä, yhteistyön tuloksena. Merkki ilmaisee koko elämäntapaa. Merkin malliston vahvuus piilee printtikuvioissa, joiden inspiraationlähteitä ovat taiteilijan luomukset: body art, piirustukset jne. Puhutellessaan katumuodin harrastajia sekä luodessaan omaperäsitä designia, Ed Hardy hurmaa kaikilla mantereilla.

Tuk on enemmän kuin pelkkä kenkäpari: se on instituutio kaikille itseään kunnioittaville punkkirokkareille! Sillä kuka ei ole elänyt elämänsä aikana kapinavaihetta? 50-luvulla nousseen Teddy-muodin ja musiikkityylien, kuten Rockabillyn kuuluisaksi tekemät kengät ovat kapinahengen mukaisia! Paksut kengänpohjat, joiden avulla näet keikoilla lavalle asti ja hulluttelevat kuviot: lähes 60 vuotta merkin syntymisen jälkeen creepersit mullistavat muotia yhä edelleen. TUK:in uudelleen suunnittelemina ne ovat säilyttäneet omalaatuisen tyylinsä.

Spartoo: « Nettikenkäkauppa nr. 1 »

Vuonna 2006 perustettu Spartoo on johtava ranskalainen nettikenkäkauppa, jonka sivuilta löydät yli 400 merkkiä (Converse, Geox, Reebok..) ja yli 15 000 mallia (Naisten kengät, Miesten kengät, Lasten kengät, Balleriinat, Saappaat, Korkokengät...). Spartoo on kansainvälinen nettikenkäkauppa, joka on 10. parhaan Eurooppalaisen muotiverkkokaupan  ja 10.  nopeiten kasvavan Eurooppalaisen yrityksen joukossa.

Oletettu liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa

Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa

Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa

Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa

Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa

Sivuilla yli 5 miljoonaa kävijää joulukuussa 2010 (Médiametrie, Eurooppa).

Top 10.  muotiverkkokaupan listassa La Redoute:n ja 3suisses:in jälkeen (Médiametrie, 2010)

Top 10.  nopeiten kasvavan Eurooppalaisen yrityksen listassa (Mediamomentum.co.uk, 2009)

Ainoa ranskalainen verkkokauppa, joka valittiin Tech Tour:iin heinäkuussa 2009

Henkilökunta : 100 työntekijää