BT Nordics

BT HARMONISOI MAAILMANLAAJUISTA VIESTINTÄINFRASTRUKTUURIA LAAJENTAMALLA YHTEISTYÖTÄ GLENCOREN KANSSA

Lehdistötiedote   •   Syys 19, 2014 09:10 EEST

Glencore hyötyy integroidusta viestintäratkaisusta konttoreista kaivoksiin

BT tiedotti tänään Glencoren, maailman suurimpiin kuuluvan maailmanlaajuisesti toimivan luonnonvarojen monialayrityksen kanssa tehdystä sopimuksesta, jolla BT ryhtyy rakentamaan ja hallitsemaan Glencoren uutta maailmanlaajuista runkoverkkoa Euroopassa, Amerikan mantereilla, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasian-Tyynenmeren alueella.

Yhdistetty infrastruktuuri tehostaa yrityksen työntekijöiden yhteistyötä yli 50 maassa parantamalla pääsyä markkinoinnin ja kaivostoiminnan kriittisiin liiketoimintasovelluksiin. BT tuottaa myös valikoiman yhteistyöpalveluja, joka sisältää puhelinneuvottelu- ja puhelinkeskuspalvelut.

Glencoren maailmanlaajuinen tiedotuspäällikkö Cyril Reol sanoi: "Toimimme maailmanlaajuisesti ja meillä on kriittistä toimintaa erittäin syrjäisillä alueilla. Siksi tarvitsemme luotettavat viestintäyhteydet, jotta työntekijämme pystyvät olemaan yhteydessä tosiaikaisesti konttoreista louhoksiin.

Glencoren ja Xstratan äskettäisestä fuusiosta seurasi huomattavia haasteita muun muassa verkkoinfrastruktuurien standardoinnissa ja hallinnassa sekä työntekijöittemme välisten viestintäpalvelujen luotettavassa toimituksessa. Valitsimme BT:n, koska se toimii maailmanlaajuisesti ja sen palvelut ovat laadukkaita. Niiden avulla pystymme kohtaamaan nämä haasteet hyödyntämällä tekniikkaa luovasti ja innovatiivisesti. BT on osoittautunut vuosien varrella luotettavaksi ja luotetuksi kumppaniksi. Sen ansiosta olemme luottavaisia, että pääsemme hyviin tuloksiin tässä kunnianhimoisessa hankkeessa."

BT:n maailmanlaajuisten palvelujen Euroopan pääjohtaja Corrado Sciolla sanoi: "Olemme työskennelleet Glencoren kanssa vuodesta 2004 lähtien hyödyntämällä energia- ja luonnonvarasektorin osaamistamme. Olemme tuottaneet yhtiölle maailmanlaajuisia verkkopalveluja, Internet-yhteyksiä ja erilaisia viestintäpalveluja. Olemme ylpeitä siitä, että meitä on pyydetty tukemaan Glencoren kasvua entisestään yhdistämällä sen monet verkot ja integroimalla sen viestintäpalvelut, jotta yrityksen maailmanlaajuinen henkilökunta pystyy tehostamaan yhteistyötään. Yhdistetyn infrastruktuurin avulla Glencoren IT-tiimit pystyvät ohjaamaan teknologiaresursseja tavoilla, jotka täyttävät yhtiön kilpailutavoitteet."

Lisätietoja:

Alexander Havelda
BT@biteglobal.com

DC14-425

Esittelyssä BT
BT on yksi maailman johtavista tietoliikennepalveluiden ja -ratkaisujen tuottajista. Se palvelee asiakkaita yli 170 maassa. Se keskittyy tuottamaan globaaleja verkkopohjaisia IT-palveluita, kuten paikallisia, valtakunnanlaajuisia ja kansainvälisiä tietoliikennepalveluita asiakkaidensa käyttöön kodeissa, työpaikoilla tai liikkeellä oltaessa, laajakaista- ja Internet-tuotteita sekä palveluita ja yhdistettyjä kiinteän ja mobiilin verkon tuotteita ja palveluita. BT muodostuu viidestä liiketoimintayksiköstä: BT Global Services, BT Business, BT Consumer, BT Wholesale ja Openreach.

31.3.2013 päättyneenä tilivuotena BT Groupin liikevaihto oli 18 103 miljoonaa puntaa. Liikevoitto ennen veroja oli 2 315 miljoonaa puntaa.

British Telecommunications plc (BT) on BT Group plc:n kokonaan omistama tytäryritys. Se vastaa käytännöllisesti katsoen kaikesta BT Groupin liiketoiminnasta ja sen varallisuudesta. BT Group plc noteerataan Lontoon ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja on osoitteessa www.btplc.com.