BT Nordics

BT KIIHDYTTÄÄ KASVUA AASIAN-TYYNENMEREN, LÄHI-IDÄN JA AFRIKAN ALUEILLA

Lehdistötiedote   •   Joulu 02, 2013 13:00 EET

Erittäin pätevät asiantuntijat, infrastruktuurin parannukset ja lisäpalvelut auttavat asiakkaita laajentumaan nopeasti kasvavilla markkinoilla.

BT ilmoitti tänään uudesta investointivaiheesta Aasian-Tyynenmeren, Turkin, Lähi-idän ja Afrikan (AMEA) nopeasti kasvavissa talouksissa. Tavoite on nopeuttaa BT:n laajenemista nopean kasvun markkina-alueilla. Palkkaamalla lisää työntekijöitä, lanseeraamalla entistä kilpailukykyisempiä palveluja monissa maissa ja tarjoamalla eriytetyn palvelukokemuksen BT on vahvoissa asemissa hyödyntää tilaisuuksia AMEA-markkina-alueella, jonka kokonaisarvoksi arvioidaan noin 32 miljardia puntaa[1].

Tämä uusi investointivaihe hyödyntää aiempien ohjelmien menestystä. Nämä julkistettiin vuonna 2010 Aasian-Tyynenmeren alueelle ja vuonna 2012 Turkkiin, Lähi-itään ja Afrikkaan. Aiemmin tänä vuonna BT yhdisti nämä alueet yhdeksi markkinayksiköksi pystyäkseen vastaamaan paremmin uuden sukupolven alueellisten monikansallisten yritysten ja suurten kansallisten toimijoiden tarpeisiin, kun nämä laajentuvat Kiinasta ja Intiasta Lähi-itään ja Afrikkaan. Alueen odotetaan tuottavan 44 % maailman bruttokansantuotteen kasvusta vuoteen 2025[2] mennessä, kun 3 miljardin ihmisen odotetaan nousevan keskiluokkaan seuraavan vuosikymmenen aikana[3].

Tänään ilmoitettiin seuraavista edistysaskeleista:

• 400+ uutta työntekijää, jotka keskittyvät alueellisen liiketoiminnan kasvuun kaikilla avainmarkkinoilla, mukaan lukien Arabiemiirikunnat, Australia, Etelä-Afrikka, Kiina, Hongkong, Intia, Japani, Indonesia, Malesia, Singapore, ja Turkki.
  • Uusissa työntekijöissä on alakohtaisia asiantuntijoita, jotka keskittyvät logistiikan, terveydenhoidon, pakattujen kuluttajatuotteiden ja rahoituspalvelujen tapaisiin sektoreihin, sekä 11 maassa toimivia ammattipalvelujen asiantuntijoita.
  • Näiden työpaikkojen lisäksi BT ilmoitti aiemmin tänä vuonna 600 työpaikasta BT:n maailmanlaajuiseen kehityskeskukseen Bangaloressa ja huhtikuussa noin 600 työpaikasta BT:n uudessa maailmanlaajuiten jaettujen palvelujen laitoksessa Kuala Lumpurissa.
  • BT voi laajentaa palvelutarjontaansa useissa maissa hankittujen uusien lisäarvopalvelulisenssien ansiosta.
  • Infrastruktuuriparannukset: viisi uutta IP- ja Ethernet-liityntäpistettä alkaen Intiasta ja Turkista, neljä verkkorajapintaa (NNI, Network-to-Network Interface), joista ensimmäinen Indonesiaan, sekä parannetut satelliittitoiminnot kaukoseurannan ja suurtuhoista palautumisen tueksi.
  • Palvelutarjonnan vahvistaminen tietoturvan, pilvipalvelujen, yhdistetyn viestinnän, siirrettävyyden ja asiakaspalvelukeskusten alalla.
  • Uudet sektoriratkaisut terveysanalytiikan tapaisilla aloilla, valikoima myyntipisteratkaisuja jälleenmyyntisektorille sekä tehokkaita toimitusketjun hallintapalveluja.
  • Kenttäpalveluja, joita toimittavat BT:n teknikot suoraan Intiassa, Singaporessa, Hongkongissa, Kiinassa, Japanissa, Turkissa, Indonesiassa ja Etelä-Afrikassa.
  • Uusi strateginen palveluvarmistuskeskus Malesiassa antaa 24/7-voimavaroja käyttöhäiriöiden hallintaan monimutkaisia sopimuksia varten.

IDC Asia Pacificin apulaisvarapääjohtaja sekä teleliikenteen ja siirrettävyyden johtaja Charles Anderson sanoi: ”BT on sitoutunut erittäin tiiviisti investointiin ja suorituskykynsä parantamiseen alueella. Viimeisen 12 kuukauden aikana BT on lanseerannut useita uusia palveluja ja palveluparannuksia Aasian-Tyynenmeren palveluvalikoimaansa. Tänään ilmoitetut uudet investoinnit AMEA-alueella näyttävät, että BT ei tyydy lepäämään laakereillaan, vaan jatkaa palvelujensa parantamista pystyäkseen palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin.”

BT:n maailmanlaajuisten palvelujen toimitusjohtaja Luis Alvarez sanoi: ”Vuonna 2010 lanseerasimme ensimmäisen investointivaiheemme, jolla nopeutimme laajentumistamme Aasian-Tyynenmeren alueella. Sen avulla pystyimme tuottamaan alueelle voimakasta kasvua ja melkein kolminkertaistamaan uusien asiakkaittemme lukumäärän Aasian-Tyynenmeren alueella. Pyrimme kasvattamaan liiketoimintaamme edelleen laajemmalla alueella, jossa yhdistyvät Aasian-Tyynenmeren alue, Turkki, Lähi-itä ja Afrikka. Teemme tämän tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa. Uusi alueellisten monikansallisten yritysten sukupolvi hankkii meiltä apua maailmanlaajuisten kasvutilaisuuksien hyödyntämisessä, ja vakiintuneet monikansalliset yritykset ovat päättäneet investoida kasvuun tällä valtavalla alueella. Autamme heitä onnistumaan ja hyötymään toiminnan laajentamisesta maailmanlaajuiseksi tekemällä heidän tarpeittensa mukaisia investointeja ja antamalla markkinajohtajaksi nousseet IT-verkkopalvelumme heidän käyttöönsä silloin, kun he niitä tarvitsevat. ”

Lisätietoja:
Marcus Forsgren, Bite Communications
BT@biteglobal.com

[1]  BT:n tekemä AMEA-alueen ICT-markkina-aluetutkimus – 2013
[2]  McKinsey Global Institute – kesäkuu 2012
[3]  Brookings Institutionin tutkimus – heinäkuu 2011

Esittelyssä BT
BT on yksi maailman johtavista tietoliikennepalveluiden ja -ratkaisujen tuottajista. Se palvelee asiakkaita yli 170 maassa. Se keskittyy tuottamaan globaaleja verkkopohjaisia IT-palveluita, kuten paikallisia, valtakunnanlaajuisia ja kansainvälisiä tietoliikennepalveluita asiakkaidensa käyttöön kodeissa, työpaikoilla tai liikkeellä oltaessa, laajakaista- ja Internet-tuotteita sekä palveluita ja yhdistettyjä kiinteän ja mobiilin verkon tuotteita ja palveluita. BT koostuu lähinnä neljästä liiketoimintaryhmästä: BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale ja Openreach.
31.3.2013 päättyneenä tilivuotena BT Groupin liikevaihto oli 18 017 miljoonaa puntaa. Liikevoitto ennen veroja oli 2 501 miljoonaa puntaa.
British Telecommunications plc (BT) on BT Group plc:n kokonaan omistama tytäryritys. Se vastaa käytännöllisesti katsoen kaikesta BT Groupin liiketoiminnasta ja sen varallisuudesta. BT Group plc noteerataan Lontoon ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja on osoitteessa www.btplc.com.