BT Nordics

BT LAAJENTAA PILVIPALVELUN KATTAMAAN NELJÄ MANNERTA

Lehdistötiedote   •   Huhti 29, 2013 16:00 EEST

BT nopeuttaa siirtymistään pilvipalveluihin kaikkialla maailmassa lanseeraamalla BT Cloud Computen tehostetun palvelun, jonka avulla tietotekniikkajohtajat pystyvät entistä paremmin hallitsemaan yrityksensä erityistarpeisiin räätälöidyn pilviratkaisun suunnittelua, rakentamista, ostamista ja käyttämistä.

Tietotekniikkajohtajat pysyvät asiakkaittensa muuttuvan kysynnän mukana ja voivat rakentaa luottamuksellisia ja tehokkaita käytön perusteella veloitettavia pilviratkaisuja, joita voi käyttää missä tahansa maailmassa samalla laatu-, turva- ja palvelutasolla BT:ltä.

BT:n älykkäimmät ja nopeimmat asiakkaat Latinalaisen Amerikan kasvavista talouksista ja Euroopan talouskeskuksista Aasian valtaviin kehittyviin markkinoihin ja Yhdysvaltain nopealiikkeisiin jälleenmyyntisektoreihin muuntavat liiketoimintaansa reagoimalla uuteen kysyntään muutamassa sekunnissa luomalla uusia palveluja tai muuttamalla palveluaan. BT Cloud Compute -ratkaisua käyttävät BT:n asiakkaat säästävät keskimäärin 40 prosenttia verrattuna tavallisiin työskentelytapoihin. Käyttämällä BT:n edistynyttä pilven välityksellä tapahtuvaa infrastruktuurin, verkon, sovellusten ja palvelujen organisointia asiakkaat voivat kohdistaa kustannukset suoraan liiketoimintatarpeisiinsa.

Palvelujen palvelintietokoneita on yli 45 datakeskuksessa eri puolilla maailmaa, ja asiakkaat hallitsevat niitä itse läpinäkyvän itsepalvelukäyttöliittymän avulla, ja tietotekniikkajohtajat voivat päättää itse, missä he haluavat säilyttää arkaluonteisia tietojaan. Siten BT Cloud Compute auttaa heitä täyttämään tiukat noudattamisvaatimukset ja paikalliset lakisääteiset ja säädöksiin perustuvat vaatimukset. Pilvi-infrastruktuurissa käytetään suojattuja datakeskuksia Brasiliassa, Kolumbiassa, Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa, Benelux-maissa, Ranskassa, Italiassa, Singaporessa ja Hongkongissa, ja niitä on pian myös Saksassa, Kiinassa, Intiassa, Argentiinassa ja Meksikossa.

Current Analysis -yhtiön tietoturva- ja datakeskuspalvelujen pääanalyytikko Amy DeCarlo sanoi: ”Pilvipalvelumarkkinoilla BT on erittäin vahva verrattuna muihin maailmanlaajuisiin IT-yrityspalvelujen toimittajiin, koska BT on toteuttanut lupauksensa tarjota palveluja Euroopan, Amerikkojen ja Aasian-Tyynenmeren alueen ulkopuolella. BT on myös laatinut datakeskus- ja pilvipalveluinvestointeihin käytännönläheisen ”jos rakennat sen, he tulevat” -lähestymistavan, joka täydentää yhtiön vahvaa ja jatkuvasti kasvavaa maailmanlaajuista verkkoinfrastruktuuria.”

BT Cloud Compute -ratkaisun avulla biotiedeyhtiöt pystyvät jo tekemään maailmanlaajuista yhteistyötä kriittisissä tutkimus- ja kehityshankkeissaan, minkä avulla he saavat tuotteensa myyntiin entistä nopeammin. Eräs johtava kansainvälinen lakiasiaintoimisto käyttää BT Cloud Computing -ratkaisua ja verkkopohjaisia tiedonjakovälineitä, jotta sen asiakkaat saisivat nopean pääsyn juridiseen ja markkinaosaamiseen Euroopassa, Lähi-idässä ja Aasian-Tyynenmeren alueella. Yksi BT:n luovimmista ei-kaupallisista asiakkaista käyttää BT Cloud Computea rahan keräämiseen Espanjassa ja Latinalaisessa Amerikassa Internet-, mobiili- ja sosiaalisen median sovellusten avulla. Nämä asiakkaat tuntevat olonsa turvalliseksi tietäessään, että he käyttävät samoja ratkaisuja, joiden varassa toimivat Lontoon 2012 olympialaiset, kaikkien aikojen kytketyimmät kisat.

BT Cloud Compute kehitettiin BT:n tutkimuskeskuksessa Adastral Parkissa Englannissa yhteistyössä maailman johtavien avainpartneriemme kanssa. Se eroaa tavanomaisista pilviratkaisuista olemalla itsekorjautuva ja kestävä: se antaa asiakkaille 99,95 prosentin palvelutason. Sen avulla asiakkaat voivat lisäksi yhdistää omat datakeskuksensa ja yksityispilvensä BT:n maailmanlaajuisiin pilvitoimintoihin, mikä antaa aitoa joustavuutta: se on paras ratkaisuvaihtoehto asiakkaiden muuttuviin IT-tarpeisiin. Automatisoidun toimituksen avulla asiakkaat voivat lanseerata uusia palveluja nopeasti ja tehokkaasti, ja toiminnassa on runsaasti valinnanvaraa, joustavuutta ja hallintaa.

BT Global Services -osaston maailmanlaajuinen tuotejohtaja Neil Sutton sanoi: ”Yhtiönä suhtaudumme pilveen vakavasti. Investoimme vuosittain miljoonia datakeskusinfrastruktuurimme ja asiakaspalvelumme uudistamiseen, päivittämiseen ja kehittämiseen. Pilvessä on kyse muustakin kuin teknologiasta: siinä on kyse palveluista ja mahdollisuuksista, joita se voi luoda paikallisesti ja maailmanlaajuisesti luotettavasti, luotetusti ja varmasti. Pilven avulla tietotekniikkajohtajat löytävät vastauksia markkina-alueensa ja säädösten asettamiin ainutlaatuisiin haasteisiin.

”BT Cloud Computen joustavuus voi olla ratkaisevan tärkeä ominaisuus, kun monet yhtiöt laajentuvat uusille alueille ja markkinoille tai huomaavat, että heidän tarpeensa muuttuvat nopeasti – paikallinen palvelupähkinä, jonka voi ratkaista maailmanlaajuisesti yhdenmukaisella tavalla. BT Cloud Computen itsepalvelukäyttöliittymällä he pystyvät valvomaan ja hallitsemaan käyttöä ja kulutusta jatkuvasti samaan tapaan kuin kotitalouksien älykkäät sähkömittarit antavat asukkaille paremman kuvan sähkönkäytöstä ja kyvyn hallita sitä paremmin.”

Lisätietoja:
Marcus Forsgren,
Bite Communications
BT@bitepr.se

DC13-131

BT Cloud Compute - Notes to Editors

Awards won by BT for its Cloud offering:

2011 GlobalTelecoms Business Innovation Award for Cloud Services; Winner of the Best Project in Iaas category at Computerwoche’s Best in Cloud 2011 BT was ranked the third largest provider of cloud infrastructure services in the world by industry analyst Synergy Research Group. BT was recognized as a leading cloud supplier in Germany in multiple categories by the analysts of Experton Group in their “Cloud Vendor Benchmark” report for 2012 and 2013.

Cloud Compute key features

Service availability: 99.95 per cent, dynamic provisioning, 24/7 with local service desks Delivered from Tier 3 or better data centres Access options: Portal, multi-lingual and multi-currency, open API, role-based access Architecture: Multi-availability zones across public and private resources Security: Role-based access, virtual security appliance, port forwarding Integration: Active directory and LDAP supported Network: Load balanced, multi VLAN, WAN connectivity available, virtual routing Commercial: Flexible pricing per hour, per month, or per annum OS supported: Microsoft, Linux, customer generated templates, ISO images Hypervisors supported: VMware, Citrix

Esittelyssä BT

BT on yksi maailman johtavista tietoliikennepalveluiden ja -ratkaisujen tuottajista. Se palvelee asiakkaita yli 170 maassa. Se keskittyy tuottamaan globaaleja verkkopohjaisia IT-palveluita, kuten paikallisia, valtakunnanlaajuisia ja kansainvälisiä tietoliikennepalveluita asiakkaidensa käyttöön kodeissa, työpaikoilla tai liikkeellä oltaessa, laajakaista- ja Internet-tuotteita sekä palveluita ja yhdistettyjä kiinteän ja mobiilin verkon tuotteita ja palveluita. BT koostuu lähinnä neljästä liiketoimintaryhmästä: BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale ja Openreach.

31.3.2012 päättyneenä tilivuotena BT Groupin liikevaihto oli 18 897 miljoonaa puntaa. Liikevoitto ennen veroja oli 2 445 miljoonaa puntaa. British Telecommunications plc (BT) on BT Group plc:n kokonaan omistama tytäryritys. Se vastaa käytännöllisesti katsoen kaikesta BT Groupin liiketoiminnasta ja sen varallisuudesta. BT Group plc noteerataan Lontoon ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja on osoitteessa www.btplc.com.