Bureau Veritas

Lehdistötiedote   •   Helmi 03, 2010 12:00 EET

Bureu Veritas Certification Finland on myöntänyt ensimmäisen IFS elintarviketurvallisuusjärjestelmän sertifikaatin suomalaiselle leipomo-alan yritykselle.

Bureau Veritas Certification:in sertifioima heinolalainen perheyritys, Pekan Leipä Oy, on järjestyksessään toinen suomalainen yritys, jolle IFS-sertifikaatti on myönnetty. IFS on Saksan vähittäiskauppajärjestön kehittämä laatustandardi, jolla pyritään elintarviketurvallisuuden laadunhallinnan varmistamiseen. Standardi keskittyy tuoteturvallisuuden, resurssien hallinnan ja hygienian varmistamiseen, sekä asettaa vaatimuksia muun muassa tuotantoprosesseille ja tehdasympäristölle.

Vaikka Pekan Leipä Oy on vasta toinen IFS-sertifikaatin saanut yritys Suomessa, on sertifikaatti erittäin käytetty Keski-Euroopan markkinoilla. IFS-sertifikaatteja on myönnetty Keski-Euroopassa noin 7000 kappaletta, ja se on usein edellytyksenä keskieurooppalaisten vähittäiskauppojen omilla tuotemerkeillä tapahtuvalle valmistukselle.

Elintarviketurvallisuuden standardit ovat tulleet yhä tärkeämmiksi, sillä sekä kuluttajat että viranomaiset lisäävät jatkuvasti ruuan laatuun ja turvallisuuteen liittyviä vaatimuksia. Bureau Veritas Certification tarjoaa kahta elintarvikestandardia vähittäiskaupan Private Label toimittajille. Lisätietoja sekä IFS- että BRC-sertifikaateista ja niiden tärkeimmistä hyödyistä löydät osoitteesta www.bureauveritas.fi.

Yhteystiedot:
Bureau Veritas Certification
Hermannin rantatie 10
P. +358 (0)10 830 8630
www.bureauveritas.fi

Bureau Veritas on arvioinut asiakkaidensa laatua, ympäristöä, sosiaalista vastuuta sekä työterveyttä ja -turvallisuutta koskevien säännöksien noudattamista jo vuodesta 1828. Yli 40 000 työntekijäämme palvelevat 300 000 asiakasta 850 toimipisteessä ja 140 maassa. Vuonna 1988 perustettu itsenäinen sertifiointiyksikkö, Bureau Veritas Certification (ent.BVQi) on nykyään kansainvälinen markkinajohtaja johtamisjärjestelmien sertifioinnissa. Suomessa Bureau Veritas Certification aloitti sertifiointitoiminnan vuonna 1992. Ammattitaitoinen joukkomme palvelee sekä monikansallisia suuryrityksiä että paikallisia PK-yrityksiä, myös erityisosaamista vaativilla toimialoilla.