BYGGmax

BYGGmaxin ensimmäinen vuosi Suomessa yli odotusten

Lehdistötiedote   •   Huhti 16, 2009 14:37 EEST

KEVÄÄLLÄ 2009 BYGGMAX AVAA MYÖS VAASASSA

Ruotsalainen rakennustarvikekauppaketju BYGGmax ylitti myyntiodotukset ensimmäisenä toimintavuotenaan Suomessa. Vuosi sitten Turkuun Itäharjun kaupunginosaan avattu BYGGMaxin ensimmäinen liike Suomessa saa jatkoa, kun BYGGmax laajenee keväällä 2009  Vaasaan. BYGGmaxin liikeideana on tarjota kuluttajille korkealaatuisia rakennustarvikkeita
edulliseen hintaan.

BYGGmax on toiminut Suomessa ensimmäisen vuoden Turun liikkeen voimin.
– Asiakkaat ovat löytäneet liikkeemme Turun Itäharjussa hyvin ja olemme erittäin tyytyväisiä kuluneeseen
vuoteen. Vaikka taantuma on vaikuttanut myös rakennustarvikealaan, olemme ylittäneet ensimmäiselle
toimintavuodelle asettamamme myyntiodotukset, Turun liikkeen johtaja Kaj Norrman kertoo.
BYGGmaxin liikeideana on tarjota kuluttajille korkealaatuisia rakennustarvikkeita edulliseen hintaan. Alhaiseen hintatasoon BYGGmax pääsee minimoimalla kaikki kustannukset ostamalla suuria tuote-eriä suoraan tehtailta ja suunnittelemalla tuotevalikoimansa tarkasti. Tällä tavalla BYGGmax vähentää hallinnointikuluja.
– Liiketoimintakonseptimme tarjoaa meille selkeän kilpailuedun haastavassa taloudellisessa tilanteessa. Nyt
kilpaillaan hinnalla. Liiketoimintamallimme ansiosta pystymme tarjoamaan yhtä laadukkaita tuotteita kuin
kilpailijamme, mutta huomattavasti edullisemmin, BYGGmaxin toimitusjohtaja Magnus Agervald sanoo.
Uusi liike Vaasaan keväällä
– Teimme oikean päätöksen, kun avasimme ensimmäisen liikkeemme Suomessa Turun Itäharjuun. Ensimmäinen vuosi on osoittanut, että liikeideamme toimii erinomaisesti myös Suomessa, ja keväällä toimintamme laajenee, kun avaamme huhti-toukokuusa uuden liikkeen Vaasaan. Tavoitteenamme on edelleen laajentaa liiketoimintaamme Suomessa ja avata useita uusia liikkeitä lähivuosina, Agervald sanoo.

BYGGmaxin myymälät on pääasiassa sijoitettu suurten kaupunkien läheisyyteen, ja niissä on 5–10 henkilön
henkilökunta. Parhaillaan BYGGmax etsii sopivia liikepaikkoja tai -tontteja myös Helsingin alueelta. Liikkeen
perustamiseen johtavista tonttivinkeistä BYGGmax lupaa edelleen maksaa 10 000 euron vinkkipalkkion.
BYGGmax-konserni on kasvanut viimeiset 5 vuotta noin 30 prosentin vuosivauhdilla, ja se on Pohjoismaiden
nopeimmin kasvava rakennustarvikekauppaketju. BYGGmaxilla on 43 myymälää Ruotsissa, kymmenen
myymälää Norjassa ja yksi myymälä Suomessa. BYGGmaxin pääomistaja on Altor Equity Partners.

BYGGmaxin Turun liikkeessä juhlitaan yksivuotisjuhlaa lauantaina 18. huhtikuuta makkaran grillauksen merkeissä. Liikkeessä on juhlan kunniaksi myös useita hyviä tuotetarjouksia.

Lisätietoja
Magnus Agervald, toimitusjohtaja, BYGGmax, puh. +46 76 119 00 20, sähköposti magnus.agervald@byggmax.se
Kaj Norrman, BYGGmax Turku -liikkeen johtaja, puh. 0400 975 158, sähköposti kaj.norrman@byggmax.fi

BYGGmax on vuonna 1993 toimintansa aloittanut rakennustarvikekauppaketju. BYGGmaxin liikeideana on olla edullisin vaihtoehto laadukkaita rakennustarvikkeita ostaville kuluttajille. Vuonna 2007 BYGGmax laajeni Ruotsista Norjaan, ja ensimmäinen liike Suomessa avattiin maaliskuussa 2008. BYGGmaxilla on myymälöitä 43 paikkakunnalla Ruotsissa ja kymmenellä paikkakunnalla Norjassa sekä yksi liike Suomessa Turussa. Voimakkaasti kasvavan yrityksen liikevaihto oli vuonna 2008 noin 200 miljoonaa euroa. BYGGmaxin pääomistaja on Altor Equity Partners. www.byggmax.fi