CHS Group

CHS Holding Oy vahvistaa omistustaan CHS-ryhmässä

Lehdistötiedote   •   Kesä 27, 2011 09:00 EEST

CHS Holding Oy ostaa CHS-ryhmän toisen pääomistajan Transtip Oy:n koko osakekannan. Transtip on ollut merkittävä osakas CHS ryhmässä omistamalla 20 % CHS Logistics Oy:n 50 % Tempro Oy:n sekä 16 % CHS Solids & Bulk Oy:n osakkeista ja äänivallasta. Transtip Oy:n osakkeet myy Eero Saikkonen ja hänen perheensä.

CHS Logistics on vuonna 1996 perustettu varastointiin erikoistunut huolintaliike, joka on , kasvanut voimakkaasti viimeisten vuosien aikana. Yhtiöllä on toimintaa Lappeenrannassa, Helsingissä ja Tampereella ja on tänään täyden palvelun huolintaliike. Yhtiö työllistää noin 110 henkilöä ja sen arvioitu liikevaihto vuonna 2011 on Eur 14 miljoonaa. Kauppalehti valitsi CHS Logistics Oy:n Itä-Suomen kasvuyritykseksi 2011. Tempro Oy, perustettu vuonna 2006, on Lappeenrannassa toimiva henkilöstöpalveluyritys joka on myös kasvanut voimakkaasti omalla segmentillään. Yhtiön liikevaihto on n. Eur 3 milj Eur. CHS Solids & Bulk Oy on perustettu vuonna 2010. Se rakennuttaa Kotkan satamaan lannoitteita käsittelevää Bulk-tuotteiden käsittelyterminaalia.

CHS-ryhmän yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2010 oli 20,8 milj Eur ja ennustettu liikevaihto vuodelle 2011 on Eur 27 milj.CHS-ryhmään kuuluvat CHS Holding, CHS Logistics Oy, Tempro Oy, CHS Solids & Bulk Oy,CHS Expo Freight ja CHS Arealog. CHS Expo Freight on erikoistunut messu-, näyttely- ja kulttuurilogistiikkaan.CHS Arealog Oy on Kotkassa toimiva merirahteja ja transitoliikennettä Venäjälle välittävä huolintayritys. CHS Holding Oy on Heikki Halmetojan ja Bjarne Lindroosin omistama holding-yhtiö.

Lisätietoja osoitteesta www.chs.fi ja CHS Holding Oy:n toimitusjohtaja Heikki Halmetoja, puh 020-7669 409; heikki.halmetoja@chs.fi