Mannerheimin lastensuojeluliitto

Cityconin, MLL:n ja Radio Novan ystävänpäivän lelukeräyksen tulos jopa 100 000 lelua

Lehdistötiedote   •   Helmi 16, 2011 10:49 EET

Citycon järjesti ystävänpäivän lähelle ajoittuvan Suuren Lelukeräystapahtuman lauantaina 12.2.2011 yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Radio Novan kanssa. Valtakunnallinen lelukeräys järjestettiin jo neljättä kertaa Cityconin kauppakeskuksissa kautta maan. Siinä kerättiin ehjiä ja turvallisia leluja, kirjoja sekä pelejä niitä tarvitseville lapsille. Vastaanotettujen lelujen määrä kasvoi jälleen edellisestä vuodesta, ja uuden kodin saa arviolta 100 000 lelua!

Lelut lahjoitetaan lähiviikkojen aikana Mannerheimin Lastensuojeluliiton perhekahviloihin ja järjestön yhteistyökumppaneiden kautta muun muassa päiväkoteihin, lastenkoteihin, sairaaloihin sekä vähävaraisille perheille. Osa leluista matkaa myös ulkomaisiin kohteisiin Suomen Idäntyön kautta.

- Lelumäärä kasvoi taas huimasti viimevuotisesta. Jo neljättä kertaa järjestetty keräys alkaa olla tunnettu keräyspaikkakunnilla. On ilahduttavaa nähdä, kuinka tärkeäksi lelujen kierrättäminen perheissä nähdään. Lelukeräyksen ansiosta leluja on lahjoitettu satoihin kohteisiin eri puolella Suomea, suunnittelija Virpi Markkanen Mannerheimin Lastensuojeluliitosta toteaa. Keräyksellä Citycon, Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Radio Nova haluavat viestittää, että käyttökelpoista tavaraa ei kannata heittää pois. Se, mikä ei enää sovi omaan käyttöön, voi olla jollekin toiselle aarre. Kierrätystapahtuma sai runsaasti positiivista palautetta kauppakeskusten asiakkailta.

Lisätietoja:

Kauppakeskusten kotisivut sekä www.radionova.fi/lelukerays

Citycon Oyj

Kaupallinen johtaja Pekka Helin, pekka.helin(at)citycon.fi,  p. 040 588 8135

Kauppakeskusmarkkinoinninpäällikkö Osmo Ansio, osmo.ansio(at)citycon.fi, p. 044 336 6536

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Suunnittelija Virpi Markkanen, virpi.markkanen(at)mll.fi,  p. 040 824 1419

Radio Nova

Projektipäällikkö Ria Tulivuori, ria.tulivuori(at)radionova.fi,  p. 010 300 5629