Spartoo FI

Dandy look!

Lehdistötiedote   •   Syys 18, 2014 13:00 EEST

Eleganssia ja ripaus omaperäisyyttä, näin saadaan aikaan dandy-look! Derbyt, bleiseri ja mokkasiinit ovat tärkeä osa hienostunutta lookkia, kaikkia tilanteita varten. Seuraa Ed Westwickiä tai monia Hollywoodin tähtösiä, etkä voi mennä vikaan!

4 suosittua dandy-merkkiä :

Vuonna 1973 New Hampshiressa Yhdysvalloissa Swartzin perhe (nykyinen omistaja) keksi ja loi mallin, joka valmistettiin täysin uudenlaisen tekniikan avulla: tekniikan, jossa kengänpohjia ei ommella, vaan ne juotetaan yhteen. Ja näin syntyi keltainen saapas. Vuonna 1979 italialainen kenkäostaja Giuseppe Veronesi toi saappaan Euroopan markkinoille asettamalla sen myyntiin Rooman ja Milanon tunnetuimpiin kenkäkauppoihin: saappaan suosio on välitön. Vapaa-ajan ja ulkoilun kenkämarkkinoiden lempimerkki jatkaa innovaatioitaan tarjoamalla Earthkeepers-malliston, joka sisältää ensimmäisen 80 % kierrätetyn kengän tinkimättä laadusta ja autenttisuudesta. Tutustu merkin Timberland valikoimaan Spartoon sivuilla!

Sebagon kengät eivät sisällä turhia yksityiskohtia: laadukkaasti valmistetut ja mukavantuntuiset kengät ovat aina muodissa! Merkin mallistosta löytyy aina autenttisia käytännöllisiä ja mukavantuntuisia purjehduskenkiä, joita voi käyttää sekä merellä että tasaisella maanpinnalla.

!

1990-luvulla perustettu kenkämerkki on erikoistunut kävelykenkien valmistukseen. Geox erottuu joukosta kuuluisalla kumipohjallaan, jonka ansiosta jalka hengittää kengän sisällä. Tämä kenkämaailman mullistanut tekniikka sai alkunsa viitisenkymmentä vuotta sitten markkinoille tulleista kumipohjista. Täysin vedenpitävissä pohjissa oli yksi huomattava vajaavaisuus: jalat eivät hengittäneet kumipohjissa. Geox-vallankumouksen alullepanija: Mario Moretti Polegato sai eräänä päivänä urheillessaan ajatuksen tehdä reiän kenkiinsä saadakseen lämmön ja hien ulos kengistä. Palatessaan kotiinsa hän jätti ensimmäisen patenttinsa, jota hän myöhemmin täydensi mikrohuokoisesta materiaalista valmistetulla kalvolla: kalvo imee hien sisäänsä, joka poistuu kengästä höyrynä. Kenkä pysyy vedenpitävänä mikrohuokosten ansiosta, jotka ovat pienempiä kuin vesipisarat mutta suurempia kuin vesihöyrymolekyylit. Kuten termograafinen testi osoittaa, jalka lämpenee enemmän perinteisellä pohjalla varustetussa kengässä kuin Geox-pohjassa. Geoxin seuraava haaste: urheilukenkämarkkinoiden valloitus!

Perheyritys Fluchos aloitti toimintansa v. 1962 La Riojassa, missä jalkineiden valmistus on jo pitkä perinne. Käsityönä ommeltavat jalkineet olivat ensin kaupunkikäyttöön suunniteltuja, myöhemmin merkki ryhtyi valmistamaan jalkineita myös muihin tarkoituksiin. Fluchos pitää kunnia-asianaan tarjota kokoelmissaan laadukkaita ja erittäin käyttömukavia malleja yhä suuremmalle käyttäjäkunnalle.

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Spartoo on perustettu vuonna 2006 ja se on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä. Spartoon valikoima on erittäin laaja ja siihen kuuluu yli 700 suosittua merkkiä, kuten Guess, Merrell, New Rock, Rip Curl, sekä Vero Moda. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat, korkokengät, tennarit, sandaalit, nilkkurit, sekä trendikkäät bootsit). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.