Destia

Destia ja NCC uuteen sopimukseen päällysteliiketoimintakaupassa

Lehdistötiedote   •   Marras 10, 2011 14:35 EET

Destia ja NCC ovat solmineet uuden sopimuksen Destian asfaltti- ja päällysteliiketoiminnan myynnistä NCC:lle.

Destia allekirjoitti maaliskuussa 2011 sopimuksen asfaltti- ja päällystystoimintojen myynnistä NCC:lle. Liiketoimintakauppa vaati Suomen Kilpailuviraston hyväksynnän. Virasto päätti elokuussa esittää kaupan kieltämistä, minkä jälkeen asia siirtyi markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Viime viikolla markkinaoikeus hyväksyi kaupan antamillaan ehdoilla.

NCC ei ole voinut hyväksyä alkuperäiselle liiketoimintakaupalle asetettuja ehtoja. Destia ja NCC ovat purkaneet maaliskuussa 2011 solmitun liiketoimintakaupan ja solmineet uuden sopimuksen. Uusi sopimus vaatii Kilpailuviraston hyväksynnän. Viraston odotetaan ottavan asiaan kantaa ennen vuodenvaihdetta.

Liiketoimintakauppaan kuuluu päällysteliiketoiminta, lukuun ottamatta pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa asfalttiasemaa. Noin 80 työntekijää siirtyvät uuden yhtiön palvelukseen vanhoina työntekijöinä nykyisin ehdoin.

Lisätietoa:
lakiasiainjohtaja Aki Markkola, p. 0400 685 669