Directa Oy

Directan uusi hinnoittelumalli otettu erinomaisesti vastaan

Lehdistötiedote   •   Syys 02, 2010 02:38 EEST

Ville Komppa: Directan tavoite on muuttaa koko markkinan hinnoittelujärjestelmä

Yritysten sähköiseen löydettävyyteen liittyviä palveluita tarjoava Directa Oy otti toukokuussa 2010 käyttöön uuden hinnoittelumallin.  Hinnoittelumallissa asiakasyritykset maksavat palvelusta sen mukaan, kuinka paljon asiakkaat tutustuvat asiakasyrityksen yritystietoihin tai kotisivuihin. Directan hinnoittelumalli on yrityshakuja ja yritystietoja välittävällä toimialalla ainutlaatuinen.

- Uusi malli on otettu markkinoilla hyvin vastaan. Asiakasyrityksemme voivat kuukausikohtaisesti säädellä summaa, jolla se haluaa tavoittaa verkon käyttäjiä. Meidän tehtävämme on toimittaa yritykselle juuri kyseisen yrityksen tietoihin tai kotisivuihin tutustuvia kuluttajia ja yrityspäättäjiä tuo haluttu määrä, Directan hallituksen puheenjohtaja Ville Komppa kiteyttää uuden palvelumallin.

- Yrityksille ei enää riitä, että heillä on kotisivut. Yritykset haluavat saada toimialastaan kiinnostuneet asiakkaat omaa yritystään koskevan tiedon ääreen ennen kilpailijoitaan. Tämä osaaminen on Directan vahvuus, Komppa painottaa.

Kompan mukaan markkinatutkimukset osoittavat, että yritykset haluavat verkkomarkkinoinnissaan maksaa mitattavista tuloksista. Palvelujen läpinäkyvyys on yhä tärkeämpi ostopäätöksen peruste.

Asiakas saa päiväkohtaisen tiedon palvelun tehosta

- Directa toimittaa asiakkailleen päiväkohtaisen tiedon yhtiön yritystietoihin kohdistuneista  katselukerroista sekä palvelun kautta yrityksen kotisivuille ohjatuista kävijöistä, Komppa kertoo.

- Nyt yrityksissä voidaan selkeästi mitata sitä, paljonko lisääntynyt näkyvyys verkossa lisää asiakkaiden yhteydenottoja. Merkittävä osa asiakasyrityksiä panostaa näkyvyyteensä enemmän joko vuoden kiivaimpina tai hiljaisimpina kaupankäyntiaikoina.

Kompan mukaan koko toimiala tulee siirtymään tulevaisuudessa Directan nyt käyttöönottamaan malliin.

- Osa alan toimijoista ei halua siirtyä tähän malliin suojellakseen olemassaolevaa liiketoimintaansa, vaikkapa painettuja puhelinluetteloita. Osalla alan toimijoista ei ole halua panostaa tekniikkaan, jota hinnoittelumallin käyttöönotto vaatii. Kiinteään kuukausihintaan perustuvan verkkonäkyvyyden aika on pian ohi, Komppa summaa.

Lisätiedot:

Da online Oy, viestintäjohtaja Jussi Lähde, puhelin +358-40-594 4444