Dna

DNA ja Google merkittävään yhteistyöhön

Lehdistötiedote   •   Loka 18, 2010 18:49 EEST

DNA aloittaa yhteistyön yritysmarkkinassa Googlen kanssa ensimmäisenä operaattorina Suomessa. DNA ja Google ovat sopineet laajasta yhteistyöstä, jossa DNA yhdistää palvelunsa ja Google-sovellukset helposti hankittavaksi ja käyttöönotettavaksi, kustannustehokkaaksi yritysratkaisuksi.
Google-sovellukset tehostavat työntekoa, koska luotettavat ja turvalliset verkkosovellukset alkaen sähköpostista tekstikäsittelyohjelmaan ovat käytettävissä missä ikinä työskennelläänkin. Google-sovellusten kustannustehokkuus perustuu internetin välityksellä käytettävään pilvipalveluun, jolloin asiakkaan ei tarvitse investoida omiin laitteistoihin ja ohjelmistoihin eikä huolehtia niiden ylläpidosta. Google-sovellukset voivat tuoda IT-kustannuksiin merkittävää säästöä, jopa 70 prosenttia.
DNA:n yrityspalvelut sisältävät siis jatkossa matkapuhelin-, verkko- ja palvelinratkaisujen lisäksi saumattomasti kansainvälisesti suositut Google-sovellukset. DNA tarjoaa näille palveluille ensimmäisenä suomenkielisen teknisen ja käyttöönottotuen.
- Google-sovellukset soveltuvat erinomaisesti niin pienille kuin suurillekin yrityksille. Internet-pohjaiset viestintä- ja ryhmätyösovellukset mahdollistavat tuottavuuden nostamisen uudelle tasolle. Hyötyjä ovat työnteon tuottavuuden parantuminen, kustannussäästöt, käytön helppous ja tietoturvallinen pääsy tietoon mistä tahansa. Lisäksi IT-budjetti on helppo laatia, koska kokonaisuus myydään yhdellä kuukausihinnalla, DNA:n yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Leinonen kertoo.
- Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme aloittaa Google-sovelluksiin liittyvän tiiviin yhteistyön DNA:n kanssa. Osaavien paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa kasvatamme merkittävästi Google-sovellukset -liiketoimintaamme Suomessa ja varmistamme, että mahdollisimman moni yritys ja julkishallinnon organisaatio pääsee nauttimaan Google-sovellusten mahdollistamista liiketoiminnallisista hyödyistä, joihin lukeutuvat muun muassa korkeampi työnteon tuottavuus, tehokkaampi yhteistyö yli organisaatiorajojen sekä alhaisemmat IT-kustannukset, kertoo Google Enterprise -liiketoiminnasta Google Finland Oy:ssä vastaava Marko Saarinen .
- Uskomme, että Google-sovelluksille on suuri kysyntä yritysmarkkinassa. Pilvipalveluna tarjottava yritysratkaisu on riittävän ketterä monenkokoisten yritysten IT-ratkaisuksi, joka kehittyy jatkuvasti tuoden uusia ominaisuuksia, Leinonen jatkaa.
DNA on merkittävin Google-sovellusten jälleenmyyjä Suomessa. Erilaisia pakettiratkaisuja on saatavilla tästä päivästä lähtien DNA Kaupoista kautta maan. Laajempia yrityspalveluja puolestaan tarjoaa DNA:n valtakunnallinen yritysmyynti. Google-sovelluksia käyttää yli kolme miljoonaa yritysasiakasta maailmanlaajuisesti.
Lisätietoja:
yritysliiketoiminnan johtaja Jukka Leinonen, DNA Oy, puh. 044 044 3533, jukka.leinonen@dna.fi
Google Enterprise -liiketoiminnasta vastaava Marko Saarinen, Google Finland Oy, puh. 040 740 1711, marko.saarinen@google.com
DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Marjaana Ponkala, puh. 044 044 4517, marjaana.ponkala@dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data-, matkaviestin- ja tv-palveluita. DNA-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 652 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 63 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteesta www.dna.fi.
Linkit:

Sähköpostiosoitteesi on tiedotteen lähettäjän jakelulistalla. Mikäli haluat yhteystietosi poistettavan jakelulistalta, ilmoita siitä sähköpostin lähettäjälle.
Linkki tiedotteeseen