Dna

DNA Kaupan Matkapuhelimet TOP 5 toukokuussa 2011

Lehdistötiedote   •   Kesä 09, 2011 12:07 EEST

Samsung on älypuhelimissa selkeä suosikki

DNA Kauppa julkisti tänään matkapuhelimien viiden kärjen toukokuulta. Älypuhelimissa Samsungin Galaxy-puhelinmallit pitävät hallussaan kolmea kärkisijaa Nokian mallien yltäessä sijoille 4 ja 5. Peruspuhelinten TOP 5 -listalla matkapuhelinvalmistajien keskinäinen suosituimmuus on päinvastaisessa järjestyksessä.

DNA Kaupan TOP 5 Älypuhelimet, toukokuu 2011
1. Samsung Galaxy S II
2. Samsung Galaxy Mini
3. Samsung Galaxy S
4. Nokia C7-00
5. Nokia 5230

DNA Kaupan TOP 5 Peruspuhelimet, toukokuu 2011
1. Nokia 7230
2. Nokia C2-01
3. Nokia 2720
4. Nokia C1-01
5. Samsung E1150

"Älypuhelimien suosio kasvaa voimakkaasti. Uutuudet siivittivät Android-puhelimet kärkipaikoille, Nokian kysynnän säilyessä kuitenkin edelleen vahvana. Uudet aiempaa edullisemmat älypuhelimet merkitsevät entistä laajempaa käyttäjäryhmää - älypuhelimia hankitaan nyt paljon myös perheen pienimmille. Laajenevasta asiakaskunnasta kertoo myös se, että ostajilla on ikään katsomatta usein ehdottomana vaatimuksena, että puhelimella voi pelata Angry Birds -peliä", kertoo DNA Kauppa Oy:n toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA tuo lähiaikoina valikoimiinsa myös iPhone 4 -älypuhelimen.

DNA Kauppa julkaisee matkapuhelinten myydyimmät -tilaston tästä lähtien kuukausittain. Tiedot perustuvat DNA Kaupan myymälöissä kerättyihin myyntilukuihin. DNA Kaupan Matkapuhelimet TOP 5 -seuranta löytyy osoitteesta www.dna.fi/dnaoy.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi
viestintäpäällikkö Riitta Luhtala, DNA Oy, puh. 040 7555 252, riitta.luhtala@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju, johon kuuluu 77 myymälää. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 690 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.