Dna

DNA:lta kohtuuhintaiset laajakaistat myös haja-asutusalueille

Lehdistötiedote   •   Loka 14, 2010 13:42 EEST

DNA tarjoaa kohtuuhintaisia laajakaistapalveluita myös haja-asutusalueille. DNA:n yleispalveluliittymän hinnoittelu noudattaa viestintäministerin ja Viestintäviraston näkemystä kohtuullisesta hinnoittelusta.

DNA on hinnoitellut yleispalvelulaajakaistatuotteensa kohtuullisesti ja on sitoutunut siihen, että yleispalveluliittymän hankintakustannukset 90 prosentissa toteutetuista liittymistä sijoittuvat enintään 200-1000 euron hintahaarukkaan.

Matkaviestinverkon laajakaistan osalta rakentamismaksu on DNA:lla 200-1000 euroa, mikäli asiakkaan liittymän toteuttaminen edellyttää lisärakentamista. Tapauskohtaisesti hintaa alentava tekijä on se, kuinka monta liittymätilaajaa samalla kertaa tilaa itselleen laajakaistaliittymän.

DNA:n hinnaston mukaan yleispalvelulaajakaistan kuukausihinnat ovat seuraavat:
Kiinteän verkon laajakaistan kk-maksu on 39,90 ¤/kk
Matkaviestinverkon laajakaistan kk-maksu on 34,90 ¤/kk

Näillä hinnoilla DNA tarjoaa loppukäyttäjille laajakaistapalvelua ilman tiedonsiirtopohjaista erillishinnoittelua. DNA:n yleispalveluliittymän hinnoittelu noudattaa Viestintäviraston näkemystä kohtuullisesta hinnoittelusta.

- Olen erittäin tyytyväinen, että toimialamme yritykset sitoutuivat viestintäministerin ja Viestintäviraston näkemykseen kohtuullisesta hinnoittelusta. Näin vältyttiin hintasääntelyltä ja televerolta, jotka olisivat johtaneet palveluiden hintatason nousuun, toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi DNA:lta kommentoi.

Operaattoreiden yleispalveluvelvoitteet Suomen kaikista kotitalouksista
DNA 5 %
Elisa 11 %
TeliaSonera 31 %