Dna

DNA:n yhteistoimintaneuvottelut päätökseen Lehdistötiedote 17.2.2011 klo 15

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2011 22:58 EET

DNA yhdistää DNA- ja Welho-liiketoimintansa. Uudelleenjärjestelyn seurauksena tammikuussa aloitetut yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen.

DNA osti Welhon Sanomalta viime kesänä, mistä lähtien Welho on toiminut itsenäisenä osana DNA-konsernia. Osana Welhon ja DNA:n organisaatioiden sulauttamista DNA käynnisti tammikuussa yhteistoimintaneuvottelut, joissa esitettiin enimmillään 40 henkilön vähennystarve.

Järjestelyn seurauksena DNA:sta irtisanotaan 23 henkilöä. Lisäksi uudelleenorganisoinnin myötä 27 työntekijää siirtyy paikkakunnalta toiselle. Uudelleenjärjestelyn jälkeen DNA jatkaa toimintaansa kaikilla nykyisillä paikkakunnillaan. DNA:n palveluksessa on yhteistoimintaneuvotteluiden jälkeen noin 980 henkilöä.

- Uudelleenjärjestelyllä luomme vahvan ja yhtenäisen kokonaisuuden. Tavoitteenamme on jatkaa kasvua ja laajentaa palvelutarjontaamme entisestään. Tähän meillä on vahvana toimijana hyvät mahdollisuudet muun muassa matkaviestinpalveluissa ja televisiotoiminnassa, DNA:n toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi kommentoi.

Welho-liiketoiminnan oston myötä DNA:lla on 43 prosentin markkinaosuus Suomen kaapelitelevisiomarkkinasta ja 18 prosentin markkinaosuus kiinteän verkon laajakaistapalveluissa. Liiketoimintakaupalla ei ollut vaikutusta DNA:n matkaviestinpalveluiden markkinaosuuteen, joka on tällä hetkellä 24 prosenttia.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi, DNA Oy, puh. 044 044 1000
viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi