Ellibs Oy

Ebib muokkaa kirjastojen e-kirjapalveluita uusiksi

Lehdistötiedote   •   Helmi 04, 2013 11:56 EET

Helmet-kirjastojen asiakkaat ovat saaneet tutustua uudenlaiseen e-kirjojen lainaamiseen e-kirjakokeilu-Ebibin avulla. Ebib on Ellibsin  kehittämä e-kirjojen lainauspalvelu, jossa asiakkaat pääsevät mm. kokeilemaan Otavan kotimaisten uutuuskirjojen lukemista selaimessa toimivalla Ellibs eReader -lukualustalla.

Ellibs eReader helpottaa e-kirjojen lukemista
Selaimessa toimiva lukualusta helpottaa e-kirjojen lukemista, sillä e-kirjat avautuvat suoraan Ellibs eReaderiin eikä erillistä lukuohjelman asennusta enää tarvita. Lukemaan pääsee heti ilman uusien käyttäjätunnusten luontia, kirjastokortti riittää tunnisteeksi.

E-kirjojen kirjastokäyttöä kehitetään palautteen perusteella
Ebib-projekti jatkuu vuoden 2013 loppuun asti, ja tarkoituksena on kehittää palvelua lukijoilta saadun palautteen pohjalta. Palvelussa on lainattavissa noin 40 eri teosta Otavalta ja Editalta. Tavoitteena on lisätä palveluun myös muiden kustantajien nimekkeitä  ja panostaa palvelun markkinointiin mahdollisimman laajan käyttäjäkunnan tavoittamiseksi.

Ellibsillä on jo yli kymmenen vuoden kokemus e-kirjapalveluiden tuotannosta

Ellibs on e-kirjoihin erikoistunut asiantuntijayritys. Yritys on perustettu vuonna 2002, ja sen verkkokaupassa on kymmeniätuhansia e-kirjoja useilla eri kielillä. Ellibsin e-kirjojen lainauspalvelu on käytössä jo useimmissa Suomen kunta-, oppilaitos-, yliopisto- sekä yrityskirjastoissa, ja tuhannet suomalaiset kirjastoasiakkaat lainaavat Ellibsin e-kirjoja päivittäin. Ebib-projektissa kerätyn palautteen ja käyttökokemusten pohjalta Ellibsillä on ainutlaatuinen mahdollisuus kehittää e-kirjapalvelujaan kirjan koko arvoketjulle.

Lisätiedot Ellibsistä, verkkokaupasta ja sähköisistä kirjastopalveluista:
Jarmo Heikkilä
Ellibs Oy