Estonian Business School

EBS Helsingin sivutoimipisteen johtaja osallistui Viron presidentin valtiovierailuun

Lehdistötiedote   •   Touko 16, 2014 14:57 EEST

Viron presidentti Toomas Hendrik Ilves ja rouva Evelin Ilves vierailivat Suomen tasavallassa 12.-14. toukokuuta 2014. Presidentin mukana vierailulla oli Viron elinkeino- ja kauppakamarin (ECCI) edustajien delegaatio, johon kuului 40 yrittäjää sekä EBS Helsingin sivutoimipisteen johtaja Sigrid Lainevee.

Kolme päivää kestäneen vierailun aikana delegaatio tapasi Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n edustajia ja Helsingin kaupunginvaltuustoa.  Presidentit, sekä yrittäjiä molemmista maista osallistui paneelikeskusteluun Helsingin Kaupungintalolla pidettyssä business-seminaarissa. Tapahtumaan kuului lisäksi toimialakohtaisia ja yritysten välisiä tapaamisia.

”Tämän kaltaiset vierailut antavat hyvän yleiskatsauksen maiden välisestä yhteistyöstä sekä taloudellisesta suhteesta. Haluan erityisesti tuoda esiin Elinkeinoelämän keskusliiton tekemän kattavan katsauksen Suomen talouteen. Vierailu oli hyvin menestyksekäs, sillä se mahdollisti uusien kontaktien luomisen, jotka edesauttavat liike-elämän yhteistyön kehitystä” kuvaili Sigrid Lainevee.

Vuonna 1988 perustettu Estonian Business School (EBS) on Baltian maiden vanhin yksityisomisteinen kauppakorkeakoulu. 25 toimintavuotensa aikana EBS on kehittynyt yhdeksi Baltian johtavista yksityisistä korkeakouluista, joka tarjoaa opiskelijoilleen yritystoiminnan ja liikkeenjohdon kandidaatti-, maisteri- ja tohtoriopintoja.  Helsingissä EBS aloitti toimintansa vuonna 2011. Sen tilat sijaitsevat Technopolis Ruoholahden kampuksella ja niissä opiskelee 160 opiskelijaa.