Metso

Elinkaaripalvelusopimus Metson kanssa auttaa Alderonia saavuttamaan Kamin rautamalmiprojektilleen asettamat käyttöönotto- ja tuottotavoitteensa

Lehdistötiedote   •   Kesä 30, 2014 16:49 EEST

Metso on sopinut viiden vuoden mittaisesta elinkaaripalvelusopimuksesta Alderonin tytäryhtiön Kami Mine Limited Partnershipin kanssa. Sopimus liittyy Kamin rautamalmiprojektiin Labradorin länsiosassa Kanadassa. Sopimus sisältää laitoksen kaikkia laitteita koskevat huoltopalvelut sekä vara- ja kulutusosatoimitukset kuten Metson patentoidut MegalinerTM-myllyvuoraukset. Tilauksen arvoa ei julkaista.

"Valitsimme Metson parantamaan laitteidemme luotettavuutta, mahdollistamaan täyskapasiteetin nopean saavuttamisen ja varmistamaan toteutettavuustutkimukseemme perustuvien haastavien huoltokustannustavoitteiden täyttymisen", toteaa Alderonin toimitusjohtajaTayfun Eldem. "Sopimuksen myötä tavoitteiden saavuttaminen on mahdollista, ja samalla hankkeeseen liittyvät investoinnit pienenevät."

Metso toimittaa myös Kami-projektin tärkeimmät laitteet, kuten autogeenimyllyn, kuulamyllyn, vaunujen kippauslaitteen ja esikaramurskaimen. Tuotantolaitteiden toimitukset on ajoitettu vuoden 2014 viimeiselle neljännekselle.

"Kami Mine Limited Partnershipilta saamamme tilaus on osoitus
kyvystämme tuoda kestäviä tuloksia asiakkaidemme liiketoimintaan. Metso on nykyisin täyden palvelun yhtiö, ja pitkäaikainen huoltoyhteistyö kanssamme tuo jatkuvaa lisäarvoa asiakkaillemme. Elinkaaripalvelusopimuksissa Metso sitoutuu asiakkaan tuotantotavoitteisiin, ja saamamme korvaus perustuu asiakkaan tuotantokustannuksiin sekä niiden jatkuvaan alentamiseen", sanoo Metson Kaivos ja maarakennuksen Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja Juha Silvennoinen.

Kaivos otetaan käyttöön arviolta vuoden 2016 syksyllä. Tilaus kirjataan Metson saatuihin tilauksiin vaiheittain sopimuskauden aikana.

Nyt solmittu sopimus koskee malminjalostuksen koko mekaanista kunnossapitoa, ei vain Metson toimittamia laitteita. Metso toimittaa myös suunnittelu- ja valvontapalveluja, työvoimaa, käsityökaluja ja tarvikkeita ennaltaehkäisevään huoltoon, normaalin toiminnan ja kuormitushuippujen aikaisia huoltopalveluja, kulutusosien vaihtopalveluja, osienhallintaa ja muita laitteiden vaatimia huoltopalveluja.

Varmistaakseen että Alderon ja muut alueen asiakkaat saavat jatkossakin ensiluokkaista palvelua, Metso on päättänyt avata vuonna 2014 kaivosasiakkaita palvelevan paikallisen huoltokeskuksen Labrador Cityyn Kanadassa.

Alderon on kanadalainen rautamalmiin erikoistunut kehitysyhtiö, jonka toimistot sijaitsevat Montrealissa, Vancouverissa, St. John'sissa ja Labrador Cityssä. Kami-hanke, josta Alderon omistaa kolme neljännestä ja HBIS jäljelle jäävän neljänneksen, sijaitsee Kanadan johtavalla rautamalmialueella, ja sitä ympäröi kolme toiminnassa olevaa rautamalmikaivosta.

Metson kaivos- ja maarakennusalan asiantuntijat tarjoavat aina sopivinta teknologiaa, prosesseja, laitteita sekä niihin liittyviä palveluja asiakkaillemme murskeentuotantoon, maarakennukseen, kaivostoimintaan ja mineraalien prosessointiin sekä metallin- ja jätteenkierrätykseen. Expect results.

Lisätietoja:

Juha Silvennoinen, Palvelut- liiketoimintalinjan johtaja, Kaivos ja maarakennus, Metso, puh. 0204 842 261 tai juha.silvennoinen(at)metso.com

Metso on johtava teollisuuden prosesseja tehostavien laite- ja palveluratkaisujen toimittaja
asiakkailleen kaivos-, maarakennus- sekä öljy- ja kaasualalla. Keskitymme tarjoamaan entistä älykkäämpiä ratkaisuja, jotka edistävät kestävää kehitystä ja kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Metso toimii noin 16 000 ammattilaisen voimin 50 maassa. Expect results.

www.metso.com/fiwww.twitter.com/metsogroup