Elisa

Elisan 3G-verkko laajeni Keski-Suomessa

Lehdistötiedote   •   Helmi 13, 2011 19:29 EET

Elisa on laajentanut 3G-verkon kattavuutta Keski-Suomessa. Tammikuun aikana 3G-verkkoa laajennettiin Laukaan Saviolla ja Tarvaalassa, Keuruulla Häkkiskylässä ja Jyväskylässä Putkilahdella. Petäjävedellä kuuluvuus parani Petäjäveden keskustassa.

- Haluamme vastata kysyntään ja kehitämme jatkuvasti verkkoamme asiakkailta ja tutkimuksista saadun tiedon perusteella. Meille on tärkeintä, että asiakkaamme voivat käyttää matkapuhelinta ja mobiililaajakaistaa, surffata ja käyttää sähköpostia mahdollisimman häiriöttömästi ja nopeasti siellä, missä he liikkuvat. Nyt Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nopean 3G-verkon mahdollistamia palveluita entistä kattavammin myös Keski-Suomessa, sanoo Elisan Keski-Suomen aluejohtaja Juha Peltomäki.

Elisa on vahvasti sitoutunut verkkonsa määrätietoiseen kehittämiseen. Viime vuosina Elisa on rakentanut Suomeen tuhansia tukiasemia, parantanut runkoverkkoa ja päivittänyt verkkoonsa useita maksiminopeuden nostoja, joista viimeisimpänä keväällä tehty 15 Mbit/s-nopeudennosto. 900 MHz:n taajuus mahdollistaa yhtenäisen verkon rakentamisen ja hyvän käytettävyyden myös harvaan asutuille alueille. Elisan tavoitteena on, että yhtiön 3G-verkko on jo lähivuosina Suomessa yhtä kattava kuin nykyinen gsm-verkko.

Elisan 3G-verkon kattavuus osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus ja häiriöpalvelukartta osoitteessa www.elisa.fi/hairiokartta.

Lisätietoja:
Elisa Oyj, Keski-Suomen aluejohtaja Juha Peltomäki puh. 050 570 1986, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi