Viestintäyhtiö Ingressi

Ella ja kaverit 2 ensi-iltaelokuvien katsojatilastojen ykköseksi

Lehdistötiedote   •   Joulu 30, 2013 14:17 EET

Viime perjantaina 27.12.2013 ensi-iltansa saanut Ella ja kaverit 2 – Paterock veti elokuvateattereihin ensimmäisenä viikonloppunaan 22 000 katsojaa. Elokuva oli viikonlopun viidestä ensi-iltaelokuvasta katsotuin.

- On ollut ilahduttavaa huomata, kuinka kotimaista ja korkealaatuista kokoperheen elokuvaa arvostetaan. Paterockin aloitus on erityisen vahva, kun huomioidaan muut kuluneen viikonlopun ensi-illat ja yleensäkin joulukuussa elokuvateattereihin saapunut kotimainen ja kansainvälinen tarjonta. Katsojilla on nyt paljon hyviä vaihtoehtoja valittavanaan, kertoo Snapper Filmsin tuottaja Juha Wuolijoki.

Ella ja kaverit 2:n ensi-iltaviikonloppu oli historiallinen tuotantoyhtiölleen Snapper Filmsille. Avausviikonlopun katsojamäärä ylitti kaikki aiemmat tuotannot ohittaen muun muassa ensimmäisen Ella ja kaverit -elokuvan sekä maailmalle levinneen Joulutarinan.

Ella ja kaverit 2 - Paterock perustuu Timo Parvelan suosittuun lastenkirjaan. Elokuvan on ohjannut Marko Mäkilaakso ja tuottanut Juha Wuolijoki

Presskit:

Kuvia:

Haastattelupyynnöt
Esa Luoto
Viestintäyhtiö Ingressi
esa.luoto@ingressi.fi

Snapper Films Oy on vuonna 1998 perustettu kotimainen elokuvatuotanto- ja levitysyhtiö. Kehitämme pitkäjänteisesti muutamia hankkeita kerrallaan, sekä kotimaisia että englanninkielisiä elokuvia. Kansainvälisiä elokuvahankkeita edistämme myös New Yorkin -toimistossamme, Snapper Films LLC:ssä. Yhtiömme on tunnettu mm. Ella ja kaverit -elokuvista sekä elokuvasta Joulutarina, joka oli vuoden 2007 katsotuin kotimainen elokuva. Yli 120 maahan myytynä se on myös laajimmalle levinnyt suomalainen näytelmäelokuva.