Oy Center-Inn Ab

Ensi kertaa Helsingissä – ostereita baarista!

Lehdistötiedote   •   Helmi 11, 2011 14:40 EET

Ravintola Königin baarissa katutasossa on tarjolla ostereita koko kevättalven! Ostereita voi nauttia baaritiskillä kappaleittain.

Suosittelemme ostereiden nauttimista Freixenet Gordon Negro kuohuviinin kera:
1 osteri ja 12 cl kuohuviiniä hintaan 5,00 euroa.
Juhlavammin osterin voi nauttia Moët & Chandon samppanjan kanssa:
1 osteri ja 12 cl samppanjaa hintaan 10,00 euroa.

Ostereiden historia on pitkä, niitä nautittiin jo Antiikin Kreikassa ja Roomassa. Myöhemmiltä ajoilta myös Henri IV ja Marie Antoinette sekä Napoleon kuuluivat ostereiden suuriin nautiskelijoihin. Casanovan puolestaan tiedettiin nauttivan jopa 60 osteria päivässä...

Ostereita on eri lajikkeita: Fin de Claire eli valtameriosteri sekä Belon eli luonnonosteri. Königissä nautittavat osterit kuuluvat Fin de Claire -lajikkeeseen. Ne ovat soikeita, kerrosmaisia ja niillä on karkea kuori, joka on syvempi kuin luonnon ostereilla. Parhaimmillaan eli raakana nautittuna osterit jättävät suuhun hieman makean jälkimaun, ”arriere gout”, kun ne on pureskeltu. Osterit ovat täynnä ravintoaineita, ne ovat helposti sulavia ja niillä on kolesterolia alentava vaikutus.

Ostereidemme kanssa valittu samppanja, Moët & Chandon Brut Impérial, on samppanjan mahtavan historian ja maailmanlaajuisen viehätyksen lippulaiva. Harmonisena kolmen rypälelajikkeen sekoituksena Brut Impérial ilmaiseekin Moët & Chandonin eleganttia tyyliä. Freixenet Gordon Negro on puolestaan runsas ja pirteän hapokas kolmen rypäleen - Macabeo, Xarello ja Paralleda - kuohuviini.

Tervetuloa nauttimaan!

König Bar, Mikonkatu 4, Helsinki

Lisätietoja: Stiina Seppälä tai www.rafla.fi

OY CENTER-INN AB on vuonna 1983 perustettu yksityinen ravintolayhtiö, jonka omistavat Henry Klimscheffskij, Matti Himberg ja Toni Pokela. Yrityksen arvioitu liikevaihto viime vuodelta on noin 20 milj. euroa ja yritys työllistää n 250 henkilöä. Center-Inn –ravintoloihin kuuluvat Kolme Seppää, König, Raffaello, La Famiglia Helsinki ja Flamingo, Omenapuu, Tapas BarCelona Helsinki ja Flamingo, Sir Eino Helsinki ja Flamingo, Cafe Maya sekä Gaselli.