TDC OY

EPSI Rating: TDC voittaja yritysverkkojen palveluissa jo kolmatta kertaa

Lehdistötiedote   •   Loka 22, 2012 12:43 EEST

TDC:n tietoliikennepalveluiden asiakkailla on korkeimmat odotukset ja he ovat myös tyytyväisimpiä saamaansa palveluun. Tuoreen EPSI Rating -tutkimuksen mukaan edellisvuosien ykkönen TDC jopa kasvatti etumatkaansa Suomen tyytyväisimpien yritysasiakkaiden tietoliikennekumppanina.

“Kolmas vuosi alan palvelujohtajana vahvistaa, että olemme pysyneet oikealla polulla. Yritysasiakkaat tarvitsevat ja arvostavat palvelua, sillä se on oleellinen osa asiakkaan tietoliikenneratkaisua. Pelkkä teknologia ei enää riitä. EPSI Rating -tutkimus vahvistaa, että asiantuntijaosaamisella voi yritysmarkkinoilla luoda vahvan asiakaskokemuksen ja erottua edukseen”, Suomen TDC:n toimitusjohtaja Timo Levoranta sanoo.

Tutkimuksen tuloksiin vaikuttavat palveluntarjoajien imago, asiakkaiden odotukset, tekninen laatu, palvelun laatu sekä palveluiden hinta-laatusuhde. Laajakaistapalveluiden yritysasiakkaat arvioivat TDC:n ykköseksi jokaisella tutkitulla osa-alueella.

“Asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen vaikeutuu joka vuosi, kun myös odotukset ovat tutkimuksen mukaan kasvussa. Tämän vuoksi on erityisen upeaa, että olimme ykkösiä kokonaisarvion lisäksi kaikilla muillakin tutkituilla alueilla. Keskittyminen yritysasiakkaisiin kantaa nyt hedelmää. Tavoitteemme on tarjota ylivoimaisesti paras asiakaskokemus, joka nostaa palvelun standardia koko toimialalla. Uskon, että olemme tässä onnistuneet”, Suomen TDC:n asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Tiina Moberg kertoo.

TDC:n keskittyminen yritysasiakkaisiin Suomen markkinoilla on strateginen valinta. Keskittymisen ansiosta TDC on saavuttanut yritysverkoissa merkittävän markkina-aseman Suomessa.

EPSI Rating -tutkimuksessa olivat mukana merkittävimmät yritysten dataverkkopalveluita tarjoavat operaattorit Suomessa. TDC:n asiakkaita mitattiin nyt kolmannen kerran.

Lisätietoja:
TDC Oy, Timo Levoranta, toimitusjohtaja, p. 030 994 2610

EPSI Rating (EPSI Research Ltd), Mats Nybondas, toimitusjohtaja, p. 09 2512 3616, mats.nybondas (at) epsi-finland.org

Tiedotteessa esitetyt tulokset selviävät vuoden 2012 kansainvälisestä EPSI Rating -tutkimuksesta. Haastattelut tehtiin Suomessa syys-lokakuussa 2012. Laajakaistaoperaattorit analysoitiin asiakastyytyväisyyden ja -uskollisuuden mittareilla. Samalla tutkittiin niihin vaikuttavat aspektit kuten imago, asiakkaiden odotukset, tuote- ja palvelulaatu sekä koettu hinta/laatusuhde. EPSI on lyhenne sanoista Extended Performance Satisfaction Index.

ASIAKASTYYTYVÄISYYS YRITYSTEN LAAJAKAISTAPALVELUIHIN (B2B)

Yhtiö        2008        2009        2010        2011        2012

1.TDC       -              -              75,2         73,5         74,1

2. Finnet   70,1         72,8         73,3         72,9         70,3

3. Elisa     63,2         68,1         64,6         67,6         66,3

4. Sonera 64,1         66,5         64            67,2         66,0

5. Dna      72,6         72,2         64,3         65,8         65,8

Muut        71,2         73,3         69,5         72,9         75,7

Alan ka     66,5         69,4         66,1         68,0         67,3

Indeksit ovat asteikolla 0-100 seuraavasti:

alle 60 huono taso
60 - 75 välttävä / tyydyttävä
75 - 100 hyvä / erittäin hyvä

LÄHDE: EPSI Rating

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia.

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010 ja 2011). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2011 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 10 000. www.tdc.fi