Epson Suomi

Epson julkaisee ensimmäisen kannettavan projektorin, jossa on QR-kooditoiminto

Lehdistötiedote   •   Syys 01, 2014 15:15 EEST

Lue vain heijastettu QR-koodi, niin voit jakaa älylaitteen sisältöä innovatiivisen uuden iProjection-toiminnon avulla

1. syyskuuta 2014 – Epson on julkaissut kaikkien aikojen ensimmäisen yritysprojektorin, jossa on QR-kooditoiminto[1].  EB-W28 on kannettava 3LCD-projektori, jonka QR-kooditoiminto helpottaa sisällön jakamista mobiililaitteista.

Epson Europen Euroopan tuotepäällikkö Paul White sanoo: ”iProjection-sovelluksen QR-kooditoiminnon ansiosta kenen tahansa on helppoa muodostaa älypuhelimella tai tablet-tietokoneella yhteys EB-W28-projektoriin. Kun Epson iProjection -sovellus on ladattu älylaitteeseen, tarvitsee vain lukea EB-W28:n heijastama QR-koodi. Älylaitteen näytön jakaminen suurelle yleisölle ei ole koskaan ollut näin helppoa.”

Lisäksi EB-W28:n HDMI-liitännässä on MHL-valmius, joka mahdollistaa projektorin liittämisen kaapelilla älypuhelimeen tai tablet-tietokoneeseen. Trapetsikorjauksen ja optisen zoomin ansiosta projektorin sijoittaminen on helppoa. Kokouksissa voi näyttää saman aikaisesti kahta kuvaa jaetun näytön toiminnolla. EB-W28:ssa on WXGA-tarkkuus, 10 000:1-kontrastisuhde ja 3 000 lumenin kirkkaus. Siinä käytettävä Epsonin 3LCD-tekniikka takaa yhtä suuren valkoisen ja värillisen valon tehon, joten värit ovat eloisat ja kolme kertaa kirkkaammat kuin kilpailijoilla[2].

EB-W28 on niin kevyt, että sitä voi helposti ja nopeasti siirtää kokoushuoneiden välillä. Laitteeseen sisältyy Epsonin verkkoprojisointi- sekä Multi-PC Projection -ohjelmisto, joka mahdollistaa valvojatoiminnon ja jopa 50 käyttäjän yhteyden projektoriin.

EB-W28 on saatavana syyskuun alusta alkaen ja sen suositushinta on noin 565 euroa.

Tärkeimmät ominaisuudet:

·   WXGA-tarkkuus

·   iProjection-sovelluksen QR-kooditoiminto1

·  3 000 lumenin kirkkaus sekä yhtä korkea valkoisen ja värillisen valon teho

·   Kontrastisuhde 10 000:1

·   3LCD-tekniikka

·   HDMI-tulo, jossa MHL-valmius

·   Jaettu näyttö ja Multi-PC Projection -ohjelmisto

[1] QR-kooditoiminto edellyttää iProjection-sovellusta, joka on saatavana Android- ja iOS-laitteisiin.

[2] Verrattuna johtaviin yhden sirun DLP-yritys- ja opetusprojektoreihin heinäkuusta 2011 kesäkuuhun 2012 koottujen NPD-tietojen perusteella. Värikirkkaus (värivaloteho) mitataan IDMS 15.4 -standardin mukaisesti.  Värien kirkkaus vaihtelee käyttöolosuhteiden mukaan. Lisätietoja on osoitteessa www.epson.fi/clo

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 655 henkilöä, ja sen myynti tilivuonna 2012 oli 1 540 miljoonaa euroa.

Ympäristövisio 2050