Epson Suomi

Epson julkaisee pienimmän, kevyimmän kannettavan kuittitulostimensa

Lehdistötiedote   •   Syys 30, 2014 12:00 EEST

Luotettavaa tulostusta missä vain Euroopan johtavalta myyntipistetulostinten valmistajalta[1]

16. syyskuuta 2014 – Laajenna yrityksesi potentiaalia ja täytä asiakkaidesi tarpeet paremmin kannettavien kuittitulostimien TM-P20-valikoimalla.Nämä pienet, kevyet tulostimet ovat ihanteellisia myynti- ja palvelualojen työntekijöille sekä kaikille, joiden on tulostettava kuitteja liikkeellä ollessaan.

Uudet TM-P20-tulostimemme (TM-P20 BT ja TM-P20 Wi-Fi) ovat molemmat yli puolet pienempiä[2] ja noin kaksi kolmasosaa kevyempiä[3] kuin edellinen mallimme. TM-P20-tulostimet tulostavat nopeasti, ja niiden akun kesto on jopa kahdeksan tuntia (Bluetooth) ja kuusi tuntia (Wi-Fi), joten ne ovat ihanteellisia mobiilitulostukseen. Luotettavan, jatkuvan toiminnan varmistamiseksi tulostimet ovat IP-54-sertifioituja iskun- ja vedenkestävyyden osalta, ja niiden putoamiskestävyys on 150 cm.

Molemmissa laitteissa on valmiina Epsonin älykäs ePOS-tekniikka. Tämän ansiosta tulostimet voivat kommunikoida Internet-selainten kanssa, jolloin suoratulostus on mahdollista mistä tahansa mobiililaitteesta ilman ohjainten asennusta tai päivitystä. Helpon asennustoiminnon ansiosta myös asennus Wi-Fi-verkkoon (vain TM-P20 Wi-Fi) on nopeaa ja vaivatonta eikä lisälaitteistoa tarvita. Lyhyen etäisyyden langattoman yhteyden Near Field Communication (NFC) -toiminnon avulla matkapuhelimet ja/tai tablet-tietokoneet voi helposti pariliittää tulostimiin. Viivakoodilla tehtävä pariliitos on saatavilla myös ei-NFC-laitteisiin, jotta käsittely olisi nopeampaa ja helpompaa.

Epson Europen tuotepäällikkö Laura Hennigfeld sanoo: ”Kuuntelimme asiakkaidemme palautetta P60II-laitteesta ja laajensimme valikoimaamme helposti mukana kannettavan tekniikan markkinoille. TM-P60II antaa varmuutta ja kestävyyttä sekä pidemmän akun keston, mutta TM-P20-laitteet ovat pienempiä ja kevyempiä. Lisäsimme myös muutamia toimintoja, kuten NFC:n ja viivakoodilla tehtävän pariliitoksen, jotta asennus ja käsittely sujuisivat nopeammin ja helpommin. Toivomme, että nämä laitteet voivat auttaa meitä paremmin täyttämään mobiilitulostussegmentin tarpeet, palveluala mukaan luettuna.”

Molemmissa malleissa on myös vyöpidike, joka jättää kädet vapaiksi kuljetuksen aikana, sekä yksipesäinen laturi.

TM-P20 Wi-Fi on saatavana marraskuusta 2014 lähtien hintaan 395 euroa (ALV 0 %) ja TM-P20 BT joulukuusta 2014 lähtien hintaan 385 euroa (ALV 0 %).

Tärkeimmät ominaisuudet:

TM-P20 Wi-Fi

TM-P20 BT

Tulostusnopeus jopa 100 mm/s

Paperileveys enintään 58 mm

ePOS-Print

Akun kesto

6 tuntia

8 tuntia

Latausaika

3 tuntia

Helppo asennustoiminto

·

NFC- ja viivakoodilla tehtävä pariliitos

Tulostaa 1D- ja 2D-viivakoodeja

·

Mukana yhden tulostimen laturi (useita yksittäislatureita voi yhdistää, jolloin saadaan usean tulostimen/akun laturi)

USB-liitäntä vakiovarusteena

Helppo paperinsyöttö

Paperirullan halkaisija 40 mm

Valikoima vakiokehityspaketteja:

•  ePOS-Print_iOS (iOs; Wi-Fi tai Bluetooth)

•  ePOS-Print_Android (vain Android; Wi-Fi tai Bluetooth)

•  ePOS-Print_XML (sovellusten kehittämiseen ja suunnittelemiseen ePOS-Print XML:n avulla)

•  WS-POS (sovellusten kehittämiseen ja suunnittelemiseen WS-POS:n [Web Services for Point of Service] avulla)

•  ePOS-Print_WindowsStore (Windows Store -sovellusten kehittämiseen ja suunnittelemiseen)

•  OPOS ADK

•  OPOS ADK .NET

•  Advanced Printer Driver (APD)

•  TM Virtual Port Driver

·

Laaja valikoima työkaluja ja apuohjelmia:

•  Epson NetConfig, versio 4.5.3 (tulostimen IP-osoitteen asettamiseen Mac- ja Windows-versioilla)

•  TM-P20 Utility (seuraavien toimintojen tarkistamiseen ja asettamiseen: nykyiset tulostinasetukset, toimintatarkistus, logojen tallennus, paperin säästö, automaattinen paperin leikkaus, tulostuksen hallinta, tiedonsiirtoliitäntä, varmuuskopiointi/palautus)

•  Epson Monitoring Tool (verkkoon liitettyjen tulostinten tilan valvonta ja tulostimen asetusten muuttaminen)

•  Epson Net Simple Viewer (verkon ja tulostimen tilan valvonta)

•  TM Bluetooth Connector (päätteen ja tulostimen pariliitos TM Bluetooth -yhteyttä varten)

•  Epson TM Utility (demo-ohjelmisto, jonka avulla loppukäyttäjät tai kumppanit voivat kokeilla eri toimintoja iOS- tai Android-laitteessa)

[1] Futuresource consulting, 2010

[2] Yli puolet pienempi koko on laskettu seuraavasti: TM-P20: 413 cm3 / P60II: 1 065 cm3, joten tilavuus on 39 % P60II:n tilavuudesta

[3] Noin kaksi kolmasosaa kevyempi paino on laskettu seuraavasti:  TM-P20: 228 g / P60II: 630 g, joten paino on 36 % P60II:n painosta

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 655 henkilöä, ja sen myynti tilivuonna 2012 oli 1 540 miljoonaa euroa.

Ympäristövisio 2050