Epson Suomi

Epsonilta pieniä mutta pippurisia WorkForce Pro -malleja

Lehdistötiedote   •   Maalis 20, 2017 09:00 EET

Tilaa säästäviä, edullisia ja tehokkaita monitoimitulostimia.

20. maaliskuuta 2017 – Epsonin uusimmat WorkForce Pro -tulostimet (WF-3720/25DWF, WF-4720/25DWF ja WF-4740DTWF) todistavat, että pienikin voi olla suurta. Näiden linjakkaiden ja kompaktien laitteiden nopeus, vaikuttava mustetalous, intuitiivinen kosketusnäyttö ja monet muut kehittyneet ominaisuudet nostavat tulostuskokemuksen uudelle tasolle.

Epson Europen tuotepäällikkö Lee Withers kertoo uutuuksien taustoista: ”Nykyään sekä kotona toimivat, aloittelevat yritykset että vakiintuneet pienyritykset tarvitsevat edulliset, luotettavat ja tilaa säästävät laitteet, joiden avulla liiketoiminta sujuu tehokkaasti. Epsonin mallistossa on jokaiseen tarpeeseen sopiva laite: WF-3720DWF on aivan omiaan kotitoimistoon, ja WF-4740DTWF taas palvelee toimistoympäristössä toimivaa usean henkilön pienyritystä.”

Epsonin uusimmat WorkForce Pro -monitoimitulostimet ovat pieneen tilaan mahtuva ratkaisu kotitoimiston tai pienyrityksen tulostus-, skannaus-, kopiointi- ja faksaustarpeisiin. Vaikka laitteet onkin suunniteltu yrityskäyttöön, niitä ei tarvitse piilotella: hienostunut ja virtaviivainen muotoilu sekä edustava LCD-kosketusnäyttö suorastaan kannustavat sijoittamaan tulostimet esille – ne näyttävät hyvältä joka suunnasta.

Epsonilla tiedetään hyvin, miten tärkeä työn helpottaja luotettava, edullinen ja suorituskykyinen laitteisto on jokaisessa toimistossa. Siksi WorkForce Pro -malleissa käytetään PrecisionCore-tulostuspäätä, joka on tunnettu nopeudestaan, laadustaan, käyttövarmuudestaan, suorituskyvystään ja ammattitason tulosteistaan.

Epsonin DURABrite Ultra ‑musteiden ja WorkForce Pro -mallien yhdistelmä merkitsee todella laadukkaita asiakirjoja, jotka ovat veden, hankauksen ja korostuskynän kestäviä. Musteet ovat myös taloudellisia, sillä erikseen pakatut värit vaihdetaan yksitellen vasta tietyn värin loppuessa. Riittoisilla XL-mustepatruunoilla voi tulostaa jopa 2 600 mustavalkoista ja 1 900 värillistä sivua[1]. Näin yritykset säästävät sekä kustannuksissa että mustepatruunoiden vaihtoajassa.

Käyttäjän päivittäistä tuottavuutta edistävät automaattinen paperinsyöttölaite, tulostusnopeus (jopa 24 sivua/minuutissa[2]), nopea kaksipuolinen tulostus ja 250 arkin paperilokerot. WF-4740DTWF-mallissa paperin täyttötarvetta vähentää entisestään laitteeseen kuuluva toinen 250 arkin paperilokero.

Tämän päivän työympäristöön suunnitellut WorkForce Pro -mallit tukevat monipuolisesti erilaisia tulostus- ja skannausvaihtoehtoja. Langattoman yhteyden ansiosta toimisto­ympäristössä voi tulostaa mistä vain. Wi-Fi Direct -toiminnon avulla yhteensopivista langattomista laitteista voi tulostaa myös ilman langatonta verkkoa, ja NFC-tuki antaa mahdollisuuden tulostaa yhteensopivista Android-laitteista koskettamalla laitteella tulostinta[3]. Lisäksi kannattaa muistaa Epsonin maksuttomat mobiilitulostuksen sovellukset ja ratkaisut, joista esimerkiksi Email Printin avulla voi lähettää tulostustöitä lähes mistä tahansa maailmassa[4]. Tiedostoja on helppo jakaa ja järjestellä ohjaamalla skannaustulos tarpeen mukaan sähköpostiin, pilvipalveluun, FTP-palvelimeen tai verkkokansioon (Scan-to-toiminnot). WF-4740DTWF-mallissa on lisäksi LDAP-osoitekirjan tuki, joten integrointi yritysympäristöön ja tiedostojen jakaminen toimistossa sujuvat kätevästi.

WorkForce Pro ‑mallit WF-3720/25DWF, WF-4720/25DWF ja WF-4740DTWF tulevat saataville huhtikuussa 2017 hintaluokkaan 120–300€.

Tärkeimmät ominaisuudet WF-3720/25DWF WF-4720/25DWF WF-4740DTWF
Kompakti, tilaa säästävä muotoilu
Kaksipuolinen tulostus
Mustavalko-/väritulostusnopeus (ISO)2 20/10
DURABrite Ultra -mustepatruunat Pack 34 Pack 35 Pack 35
XL-koon mustepatruunat (mustavalko-/väritulosteet)1 1 100/950 2 600/1 900 2 600/1 900
Paperilokeron kapasiteetti 250 arkkia 250 arkkia 500 arkkia (2 lokeroa)
LCD-kosketusnäytön koko 6,8 cm (2,7 tuumaa) 6,8 cm (2,7 tuumaa) 10,9 cm (4,3 tuumaa)
Automaattinen paperinsyöttölaite 35 sivua, yksipuolinen 35 sivua, yksipuolinen 50 sivua, kaksipuolinen
Epson Connect4: Epson iPrint, Email Print, Scan-to-Cloud, Remote Print Driver
Liitännät: langaton verkko, Wi-Fi DirectTM, Ethernet
NFC-tuki3: yhteydenmuodostus koskettamalla, tulostus
Skannaus (Scan-to) sähköpostiin, pilvipalveluun, FTP-palvelimeen ja verkkokansioon
LDAP-osoitekirjan tuki - -

[1] ISO/IEC 24711- ja 24712-standardeihin perustuva arvioitu sivumäärä. Todellinen sivumäärä vaihtelee tulostettavien kuvien ja käyttöolosuhteiden mukaan. Lisätietoja: www.epson.eu/pageyield.

[2]Selvitetty ISO/IEC 24734 -standardin mukaisesti ja ilmoitettu Office Category -testin oletusarvojen mukaisten yksipuolisten A4-arkkien keskimääräisenä ESAT (estimated saturated throughput) -kapasiteettina. Lisätietoja: www.epson.eu/testing.

[3]Edellyttää NFC- ja Wi-Fi Direct -toimintoa tukevaa Android-laitetta, jonka käyttöjärjestelmäversio on vähintään 4.0. Käyttöä varten on ladattava Google Play -sovelluskaupasta Epson iPrint -sovellus.

[4] Epson iPrint -toimintojen käyttö edellyttää langatonta yhteyttä ja Epson-tulostussovellusta. Epson Email Print, Epson Remote Print Driver ja Epson Scan-to-Cloud edellyttävät Internet-yhteyttä. Lisätietoja toiminnoista sekä tuetuista kielistä ja laitteista on osoitteessa www.epson.fi/connect.

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050