Epson Suomi

Epsonin iProjection-sovellus ladattavissa nyt Chromebooksille

Lehdistötiedote   •   Loka 13, 2016 11:39 EEST

Heijasta ja näytä suosituilla koulukannettavilla.

Saa julkaista heti – Epson on julkaissut iProjection-sovelluksen Chromebooksille. Uuden sovelluksen myötä oppilaat ja opettajat voivat näyttää sisältöjä Chromebookeiltaan Epsonin projektoreilla. Opettajat voivat olla yhteydessä jopa 50 laitteeseen ja jakaa sisältöä jopa neljältä Chromebookilta samanaikaisesti tehostaakseen yhteistyöllistä oppimiskokemusta.

Tiedote englanniksi:

Epson iProjection App now available for Chromebooks

Project and present with popular education notebooks

Epson has released the iProjection App for Chromebooks, enabling students and teachers to display content from their Chromebooks on Epson’s projectors. The app makes it easy to move about the room and effortlessly share content from notebooks wirelessly with the entire class, using the classroom projector.

The Epson iProjection App for Chromebooks can display content easily from a single Chromebook to an Epson projector. With our Multi-PC Projection software and the Epson iProjection App for Chromebooks, teachers are able to connect with up to 50 devices and share content from up to four Chromebooks simultaneously to enhance the collaborative learning experience.

"Chromebooks are rapidly becoming the device of choice for classrooms and teachers alike, and Epson has worked with the education sector to ensure our app meets their needs to deliver classroom collaboration at all levels," says Hans Dummer, director, Visual Instruments, EMEAR. "With the app, we developed a way to mirror content from Chromebooks to Epson projectors to save time, as well as support multiple content displays at the same time."

Epson projectors can transform most 2D surfaces, such as whiteboards, into educational workspaces, and our 3LCD projectors deliver three times brighter colours than leading
competitive projectors to deliver amazing, true-to-life colour and detail for powerful and impactful lessons[1].

About the Epson iProjection App

Leveraging the free Epson iProjection app, teachers can wirelessly display documents, photos and web pages from Chromebooks and most iOS Apple devices running iOS 4.2 or later, including the iPad, iPhone and iPod touch, and most Android devices running Android 2.3 or later.

[1] Colour Brightness (Colour Light Output) measured in accordance with IDMS 15.4. Colour Brightness will vary depending on usage conditions. Leading Epson 3LCD business and education projectors compared to leading one-chip DLP projectors, based on NPD data for June 2013 through May 2014 and PMA Research data for Q1 through Q3 2013. For more information please visit www.epson.eu/CLO

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050