Epson Finland

Esittelyssä uudet monipuoliset ja ympäristöystävälliset projektorit

Lehdistötiedote   •   Joulu 01, 2013 12:51 EET

Tuo kokouksiin energiaa eloisilla väreillä

1. joulukuuta 2013 –Epson, maailman johtava projektorivalmistaja[1], julkaisee päivitetyn version pienyrityksille ja kotitoimistoille tarkoitetusta kustannustehokkaasta3LCD-perusprojektorivalikoimasta[2]. EB-S03-, EB-X03- ja EB-W03-projektorit antavat rahalle runsaasti vastinetta ja niissä on uusia toimintoja, kuten WiFi-yhteensopivuus[3]. Projektorit tulevat saataville 1. tammikuuta 2014 alkaen.

Valikoiman projektorit tarjoavat entistä enemmän valotehoa ja uusia toimintoja, kuten Colour Universal Design (CUD), HDMI-tulo, A/V-liukusuojus ja vaakasuuntaisen trapetsikorjauksen liukusäädin. Valkoisen ja värillisen valon teho on yhtä suuri, jolloin värit ovat jopa kolme kertaa kirkkaammat[4], eikä kaihtimia tarvitse sulkea edes päivänvalossa. Näiden helppokäyttöisten projektoreiden kontrastisuhdetta on parannettu arvoon 10 000:1, joten kuvat ovat teräviä ja selkeitä.

Epsonin projektorien tuotepäällikkö Paul White sanoo: "Kuuntelimme pienyrityskäyttäjiemme toiveita ja varmistimme, että kaikkiin valikoiman projektoreihin on tarjolla langaton verkkoliittymä sisällön jakamista varten – tätä ominaisuutta ei juuri tapaa tämän tason projektoreissa."

Koska älylaitteista, kannettavista ja tablet-tietokoneista jaetaan jatkuvasti yhä enemmän sisältöä, loimme iProjection-sovelluksen, joka mahdollistaa näiden projektorien käytön iOS- ja Android-laitteilla. Sen avulla on helppo jakaa sisältöä projektoriin. Lisätietoja iProjection-sovelluksesta on osoitteessa www.epson.eu/iprojection.

Ympäristöystävälliset ominaisuudet

Tämän tuotevalikoiman projektorien valikkonäytössä on uusi Eco-välilehti, jossa voit näyttää ja määrittää kaikki ympäristöystävällisyystoiminnot yhdessä paikassa. Toiminnoilla säästät sekä ympäristöä että rahaa.

Lampun automaattinen himmennystoimintosäätää lampun kirkkautta näytetyn kuvan kirkkauden mukaan, mikä vähentää virrankulutusta ja pienentää näin sähkölaskua ja ympäristön kuormitusta. Lisäksi kontrastisuhde paranee. A/V-liukusuojustoiminto ja lepotila siirtävät projektorin erittäin matalan kirkkauden tilaan, mikä pienentää lampun tehonkulutusta 70 prosenttia.

Helppokäyttöinen

HDMI-tulollaon helppo toistaa teräväpiirtovideota ja -ääntä kaikissa tilanteissa: yrityskäytössä, opetustilanteessa tai viihdekäytössä.

Kuvan kohdistus on joustavaa, koska projektorissa on Epsonin ainutlaatuinenvaakasuuntaisen trapetsikorjauksen liukusäädin ja automaattinen pystysuuntainen trapetsikorjaus. Siksi kuva on aina suorakulmainen.

Epsonin Colour Universal Design (CUD) -ominaisuuden ansiosta myös värisokeat käyttäjät voivat tarkastella ja käyttää ohjauspaneelia helposti. Ohjauspaneelin LED-värit ja selkeätvalikkokuvakkeet tekevät projektorin käytöstä helppoa kaikille.

EB-S03, EB-X03 ja EB-W03ovat saatavilla 1. tammikuuta 2014 alkaen.

Tärkeimmät ominaisuudet:

EB-S03

EB-X03

EB-W03

Yhtä korkea valko- ja värivaloteho (lumenia)

Tarkkuus

SVGA

XGA

WXGA

HDMI-tuloliitäntä

Vaakasuuntaisen trapetsikorjauksen liukusäädin

Automaattinen pystysuuntainen trapetsikorjaus

Langaton verkkoyhteys

A/V-liukusuojus

Ympäristöystävälliset asetukset

Zoomaus

Digitaalinen

1,2-kertainen optinen

VGA-tulo

Kaiutin

1 W

Epsonin verkkoprojisointi

Edellyttää valinnaista langatonta LAN-yksikköä

Colour Universal Design (CUD)

Toimittajalle

Ympäristövisio 2050

[1]Kyselyn suoritti Futuresource Consulting Limited vuosina 2001–2012.

[2]Korvaa tuotteet EB-S02, EB-S02H, EB-X02, EB-W02

[3]Langaton toiminto on valinnainen lisävaruste, joka on saatavana 27:ssä EU:n jäsenvaltiossa sekä Kroatiassa, Islannissa, Norjassa, Saudi-Arabiassa, Sveitsissä, Turkissa ja Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa. Tiedot voivat muuttua.

[4]Verrattuna johtaviin yhden sirun DLP-yritys- ja opetusprojektoreihin heinäkuusta 2011 kesäkuuhun 2012 koottujen NPD-tietojen perusteella. Värikirkkaus (värivaloteho) mitataan IDMS 15.4 -standardin mukaisesti. Värikirkkaus vaihtelee käyttöolojen mukaan. Lisätietoja osoitteessa www.epson.eu/CLO

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epson panostaa jatkuvasti ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin. http://global.epson.com

Tietoja Epson Europesta
Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 655 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2012 oli 1 540 miljoonaa euroa. http://www.epson.eu