Etera

Etera-indeksi jatkoi laskuaan

Lehdistötiedote   •   Syys 19, 2014 09:22 EEST

Seurantaryhmän työntekijämäärät pienenivät edelleen heinäkuussa, ja Etera-indeksi painui 1,8 prosenttia miinukselle. Tammi-heinäkuun Etera-indeksi oli -0,8 prosenttia.

Etera-indeksi on suhdanneindikaattori, joka antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

”Työntekijämäärät pienenivät jo viime vuonna, mutta tänä vuonna lasku näyttäisi olevan vielä voimakkaampaa. Etera-indeksi on valitettavan tasaisesti miinuksella toimialasta, yrityskoosta ja maakunnasta riippumatta”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen sanoo.

Heinäkuussa Etera-indeksi laski voimakkaammin kuin kesäkuussa. ”Heinäkuu oli hiljainen kuukausi, eikä negatiivisen kehityksen vauhti ainakaan näytä hiljenevän”, Hietanen jatkaa. Samansuuntaisesti ovat kehittyneet myös Suomen työllisten määrä ja teollisuuden luottamusindikaattori.

Etera julkaisee Etera-indeksin kuukausittain. Tammi-elokuun Etera-indeksi julkaistaan 20.10.

Tutustu tarkemmin
Tietoa Eterasta > Etera-indeksi >

Lisätiedot
Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199 tai etunimi.sukunimi@etera.fi

Etera-indeksi 1-7/2014

Etera-indeksi vs. Teollisuuden luottamus (EK)

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.