Etera

​Etera ja Hartela rakentavat myymäläkiinteistön Turkuun

Lehdistötiedote   •   Syys 15, 2014 09:49 EEST

Eläkevakuutusyhtiö Etera ja Hartela Oy rakentavat myymäläkiinteistön Turkuun. Kiinteistö tulee lähes kokonaan XXL Sports & Outdoor Oy:n käyttöön.

Kiinteistö rakentuu kauppakeskus Skanssin yhteyteen. Skanssi sijaitsee Turku-Helsinki-moottoritien varrella Turun keskusta-alueen kaakkoispuolella. Myymäläkiinteistön rakentaja on Hartela Oy, ja kiinteistö tulee Eteran omistukseen.

Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 4 100 m2. Kiinteistö tulee lähes kokonaan urheiluliike XXL Sports & Outdoor Oy:n käyttöön. Rakentaminen alkaa syyskuussa 2014, ja myymälä valmistuu loppukeväällä 2015.

Houkutteleva sijainti kauppakeskus Skanssin yhteydessä

”Myymäläkiinteistö sijoittuu osaksi Skanssin kauppakeskusta. Skanssi on vilkas kauppakeskus, joten näemme paikan houkuttelevana”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo.

”Hartela on tunnettu vahvana kaupan rakentamisen osaajana Turun alueella. Olemme iloisia, että XXL:n laajentuessa markkina-alueellemme, pääsemme toteuttamaan liikerakennusinvestointia myös Skanssiin”, Hartelan toimitusjohtaja Hanna Kolehmainen sanoo.

”Olemme etsineet Turun itäpuolelta hyvää liikepaikkaa jo Suomeen lanseerauksen valmisteluista lähtien. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että olemme nyt löytäneet erinomaisen liiketilan Skanssin alueelta. Luotamme kauppakeskus Skanssin vetovoimaan, ja sijoittumalla kauppakeskuksen yhteyteen kauppapaikka vahvistuu entisestään. Uskomme, että konseptimme tulee olemaan houkutteleva myös Turun kauppa-alueella ja toivomme, että projekti etenee suunnitelmien mukaisesti. Tämä voi mahdollistaa ensimmäisen XXL-tavaratalon avaamisen Turussa vielä ennen ensi kesää”, XXL:n toimitusjohtaja Toni Stigzelius kertoo.

Lisätiedot

Timo Sotavalta, kiinteistöjohtaja, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Hanna Kolehmainen, toimitusjohtaja, Hartela Oy, p. 040 549 4211, hanna.kolehmainen@hartela.fi
Toni Stigzelius, toimitusjohtaja, XXL Sports & Outdoor Oy, 040 181 6906, toni@xxl.fi

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.