Etera

​Etera ja Suomen Teollisuussijoitus Oy sijoittivat Lamor Corporationiin

Lehdistötiedote   •   Maalis 27, 2012 10:57 EEST

Suomen Teollisuussijoitus Oy ja Etera julkistivat tänään Lamor Corporation Ab:hen tekemänsä vähemmistösijoituksen. Sijoitus muodostaa osan laajempaa kokonaisuutta, jolla yhtiön rahoitustilannetta vahvistetaan ja jossa yhtiö muun muassa siirtyy Sampo Pankin / Danske Bankin asiakkaaksi. Näiden toimenpiteiden ansiosta Lamor pystyy investoimaan uusiin liiketoimintamalleihin sekä tutkimus- ja kehitystoimintaan ja tätä kautta viemään yhtiön toimintaa eteenpäin.

”Rahoitusjärjestelyjen ansiosta voimme paremmin toteuttaa suuren mittakaavan projekteja, joissa otamme keskeisemmän roolin öljyntorjuntaratkaisujen toimittamisessa avaimet käteen -periaatteella,” sanoo Lamor Corporation Ab:n toimitusjohtaja Fred Larsen.

”Suuret öljyvahingot ovat saaneet laajaa julkisuutta viime vuosina, öljynetsintätoiminta arktisilla alueilla ja merialueilla lisääntyy, ja määräykset tiukkenevat koko ajan. Kaiken tämän vuoksi öljyvahinkojen torjunta-alan odotetaan kasvavan voimakkaasti lähitulevaisuudessa. Otamme lämpimästi vastaan uudet sijoittajamme tässä lupaavassa tilanteessa, ja olemme varmoja siitä, että yhteistyömme hyödyttää meitä kaikkia,” hän lisää.

”Viimeisin suuri saavutuksemme on merkittävä Qatar Petroleum -yhtiön kanssa solmittu kolmivuotinen sopimus, jonka nojalla vastaamme QP:n öljyntorjunta- ja pelastusosaston (OS&ERD) öljynkeräyslaitteiston käytöstä ja hoidosta. Sopimukseen sisältyy myös öljynkeräystyövoiman ja johtohenkilöstön toimittaminen sekä koulutus. Vähän aikaa sitten solmimme myös merkittävän laitteistontoimitussopimuksen Australian meriturvallisuusviraston kanssa,” Larsen sanoo.

”Haluamme olla mukana kehittämässä merkittävää suomalaista ympäristöteknologian yritystä sekä rahoittamassa yhtiön kasvua. Yhtiöllä on vahva asema maailmanlaajuisilla markkinoilla ja erityistä osaamista arktisilla alueilla toimimisessa. Yhtiö sopii markkinoiden kasvun ja toimialansa vuoksi hyvin sijoitusfokukseemme,” sanoo johtaja Antti Kummu Teollisuussijoituksesta.

"Haastavassa maailmantalouden tilanteessa Suomi tarvitsee vahvoja vientiyrityksiä. Olemme mielellämme mukana hankkeessa, jossa suomalaiset instituutiot sijoittavat kotimaiseen yritykseen, jonka tuloista yli 90 % tulee viennistä,” sanoo Eteran varainhoitaja Pekka Ahlajärvi.

Lisätiedot:

Vesa Tiitinen
Talousjohtaja, Lamor Corporation
Puh. +358 40 700 1917, etunimi.sukunimi@lamor.com

Antti Kummu
Johtaja, yritysjärjestelyt, Suomen Teollisuussijoitus Oy
Puh. +358 50 432 4486, etunimi.sukunimi@teollisuussijoitus.fi

Pekka Ahlajärvi
Varainhoitaja, Etera
Puh. +358 40 840 3199, etunimi.sukunimi@etera.fi

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.