Etera

Etera myi Seinäjoella sijaitsevan toimistokiinteistön Aberdeenille

Lehdistötiedote   •   Heinä 04, 2012 21:23 EEST

Etera on myynyt Seinäjoen ydinkeskustassa osoitteessa Alvar Aallon katu 5 sijaitsevan toimistokiinteistön Aberdeen Asset Managementin hallinnoimalle kiinteistörahastolle Aberdeen Property Fund Finland I Ky:lle (APFF). Vuonna 2011 valmistunut, pinta-alaltaan noin 9.700 neliön suuruinen toimistotalo on vuokrattu pitkäaikaisella vuokrasopimuksella Senaatti-Kiinteistöille. Kiinteistön käyttäjiä ovat Maaseutuvirasto ja Etelä-Pohjanmaan verotoimisto.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kauppaan ja siihen, että uudeksi omistajaksi tuli Aberdeen Property Fund Finland I Ky:n kaltainen pitkäjänteinen omistaja”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo. Kauppa on osa Eteran kiinteistösijoitussalkun uudelleenjärjestelyä. ”Meillä on meneillään isot toimistorakennushankkeet Helsingin Töölönlahdella, minkä vuoksi järjestelemme salkkuamme uudelleen”, Sotavalta jatkaa.

”Rakennus on moderni, LEED-sertifioitu toimistotalo hyvällä sijainnilla nopeasti kasvavalla talousalueella. Ottaen lisäksi huomioon pitkäaikaisen vuokrasopimuksen ja hyvät käyttäjät kiinteistö sopii erittäin hyvin rahaston kiinteistösalkkuun”, toteaa Aberdeen Asset Management Oy:n Fund Manager Jari Pouttu.

Lisätietoja: Timo Sotavalta, kiinteistöjohtaja, Etera, p. 040 732 5577, etunimi.sukunimi@etera.fi
Jari Pouttu, Fund Manager, Property, Aberdeen Asset Management Finland Oy, p. 050 525 3685, etunimi.sukunimi@aberdeen-asset.com

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.