Etera

​Etera rakennuttaa senioriasuntoja Kamppiin

Lehdistötiedote   •   Kesä 25, 2014 09:52 EEST

Etera rakennuttaa seniorivuokra-asuntoja Helsingin Kamppiin. Pohjoiselle Rautatiekadulle rakennettavan talon kokonaisurakoinnista vastaa NCC Rakennus Oy.

Asunto-osakeyhtiö Helsingin Pohjoinen Rautatiekatu 30 sijoittuu Marian sairaalaa vastapäätä, kevyen liikenteen väylä Baanan ja Pohjoisen Rautatiekadun väliin. Kohde on vapaarahoitteinen, senioreille tarkoitettu vuokratalo, johon tulee lähes sata asuntoa. Katutasoon tulee lisäksi liiketilaa.

Kohteen pääsuunnittelija on Kirsti Sivén ja Asko Takala Arkkitehdit Oy, ja kohteen rakentaa NCC Rakennus Oy. Rakennustyöt ovat alkaneet, ja talo valmistuu alkuvuodesta 2016. Asuntojen vuokraus alkaa keväällä 2015.

”Senioriasuntoja on harvoin mahdollista rakentaa uudiskohteeseen näin keskustaan. Uskomme, että erinomaisella paikalla, aivan ydinkeskustan palvelujen äärellä oleville asunnoille on kysyntää”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo.

”NCC:n kannalta on hienoa, että Etera valitsi meidät näin haastavan kohteen rakentajaksi. Pääsemme näin ylläpitämään ja jatkokehittämään muun muassa Jätkäsaaressa ja Kalasatamassa kehittämäämme haastavien hankkeiden osaamistamme. Yhteistyö Eteran kanssa on ollut tähän mennessä erinomaista ja uskomme sen näkyvän hankkeen toteutuksessa aina loppukäyttäjälle asti”, toteaa NCC Rakennuksen toimialajohtaja Jari Lehtinen.

Etera on yksi Suomen suurimmista kiinteistösijoittajista 950 miljoonan euron kiinteistösijoituksillaan. Valtaosa Eteran kiinteistösijoituksista on suoria sijoituksia suomalaisiin kiinteistöihin.

Lisätiedot

Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen, Etera, p. 0500 602 748, hannu.keinanen@etera.fi
Toimialajohtaja Jari Lehtinen, NCC Rakennus Oy, p. 0400 430 555, jari.lehtinen@ncc.fi

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.