Etera

Eteran puukerrostalokortteli nousi harjakorkeuteen Viikissä

Lehdistötiedote   •   Maalis 29, 2012 21:29 EEST

Eläkevakuutusyhtiö Etera rakennuttaa viiden talon puukerrostalokorttelia Helsingin Viikkiin. Harjakorkeuteen ehtineet talot ovat Suomen suurin puukerrostalohanke.

”Olemme sitoutuneet edistämään kestävää kehitystä ja ekotehokkuutta kiinteistösijoituksissamme, joten puukerrostalo on meille oiva sijoituskohde”, Eteran toimitusjohtaja Hannu Tarkkonen sanoo.

Puukerrostalot houkuttelevat asumaan

Etera uskoo puukerrostalorakentamisen yleistyvän Suomessa ja haluaa olla edelläkävijänä mukana. Ensisijaisesti Viikin puukerrostalot ovat Eteralle kuitenkin asuntosijoituskohde, jolle haetaan vakaata ja kilpailukykyistä tuottoa.

”Sijainti on hyvä, joten uskomme asuntojen kysyntään ja vakaaseen tuottoon. Ihmisten ympäristötietoisuus lisääntyy koko ajan, mikä lisännee sekin puukerrostalojen kysyntää”, Tarkkonen sanoo.

Viikkiin valmistuu kaikkiaan 104 asuntoa. Rakentaminen alkoi viime kesänä, ja nyt asunnoissa on meneillään sisätyövaihe. Kohde valmistuu kesällä kahdessa vaiheessa. Pääurakoitsijana toimii Peab Oy, ja asunnot toteutetaan Metsä Woodin kehittämällä Metsä Wood Kerrostalojärjestelmällä. Hanke on osa Helsingin kaupungin Kehittyvä kerrostalo -ohjelmaa.

Vastuullisuus korostuu kiinteistösijoituksissa

Etera on merkittävä kiinteistösijoittaja ja rakennuttaja. Viime vuoden lopussa Eteralla oli kiinteistösijoituksia 813 miljoonaa euroa. Kiinteistösijoitukset tuottivat 7,9 prosenttia vuonna 2011.

Etera panostaa kiinteistösijoituksissaan energia- ja ympäristötehokkuuteen. Ympäristönäkökohdat huomioidaan rakennusvaiheessa, rakenneratkaisuissa ja käytössä. Uusimmille rakennuskohteille on saatu LEED-sertifikaatit, ja ympäristösertifikaatteja haetaan jatkossa suurille toimitila- ja liikekiinteistöille.

LisätiedotToimitusjohtaja Hannu Tarkkonen, p. 010 553 3200 tai 040 594 9173, etunimi.sukunimi@etera.fi
Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, p. 010 553 3637 tai 040 732 5577, etunimi.sukunimi@etera.fi

Kuvia

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.