AC-Sanafor

Euroopan ympäristöystävällisin television on Philipsin

Lehdistötiedote   •   Syys 08, 2010 02:24 EEST

​Philipsin uusi Econova LED TV on voittanut arvostetun EISA-palkinnon Euroopan ympäristöystävällisimpänä televisiona. Econova LED TV:n energiankulutus on äärimmäisen pientä ja uusin LED-teknologia vähentää energiahävikkiä reilusti aikaisempiin sukupolviin verrattuna. Philips Econova on ympäristöystävällinen valinta, joka tarjoaa vaikuttavan kuva- ja äänielämyksen. Alkusyksystä Suomen markkinoille tuleva Econova LED TV sai äskettäin arvostetun Vuoden ympäristöystävällinen televisio 2010-2011 -palkinnon EISA-tuomaristolta, joka koostuu Euroopan johtavien tekniikkalehtien toimittajista. Philips Econova on suunniteltu niin, että sen energiankulutus on 60 prosenttia pienempi kuin Philipsin aiemman televisiomallin. Se on valmistettu osittain alumiinista, eikä se Zero Power Switch -toiminnolla suljettuna kuluta yhtään energiaa. Philipsin Econova ei sisällä PVC-muovia eikä liekinestoaineita, ja se on suunniteltu materiaalista, joka voidaan helposti käyttää uudelleen. Kaukosäädin toimii aurinkokennoilla ja vähentää siten entisestään TV:n katselun ympäristövaikutusta. Jalustaa voidaan käyttää myös seinäkiinnitykseen, ja säästötilassa TV kuluttaa vain 40 wattia. — Tällä kaikella Philips ja television käyttäjä ottavat suuren harppauksen kohti TV:n katselun entistä vähäisempää ympäristövaikutusta, sanoo Philipsin Nordic PR Manager Max Hellström. Econova LED TV on Suomessa saatavilla lokakuusta alkaen ja sen suositushinta on 1500 euroa. Lisätietoja Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, Max.hellstrom@philips.com, 46 708 32 21 05 Kuvia, tuotetietoja ja kokeilupyynnöt: Aino Ruikka, viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, aino.ruikka@acsanafor.fi, 040 706 8021