Editor Helsinki Oy

Europcar tarjoaa kilpailu­kykyisen vaihtoehdon auto­kaluston omistamiselle

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 09:35 EEST

Jos yrityksen toiminta on sesonkiluonteista, onko ylipäätään järkevää omistaa ajokalustoa? Europcar tarjoaa taloudellisia ja järkeviä vaihtoehtoja.

Europcar on Suomen johtava  autovuokraamo, jonka kattava paketti- ja kuorma-autovalikoima tarjoaa ratkaisun yritysten kaikkiin kuljetustarpeisiin. – Mahdollistamme sijais- ja lisäautotarpeiden keskittämisen yhdelle kumppanille sekä tarjoamme kilpailukykyisen vaihtoehdon auton omistamiselle, myyntijohtaja Timo Keskinen kertoo.

Seuraa kaluston käyttöastetta

Moni yritys pohtii miten kiinteitä kuluja autojen osalta voisi pienentää. – Perusperiaate on, että jos yrityksen auto ei ole läpi vuoden tasaisesti tien päällä vähintään 3-4 päivää viikossa, kannattaa pohtia muita vaihtoehtoja. Näkemyksemme mukaan yrityksen kannattaa omistaa vain sellainen ajoneuvo, jolle voidaan taata ympärivuotinen käyttö, Keskinen toteaa.

Sesonkiluonteisiin ja vaihteleviin tarpeisiin

Keskisen mukaan vuokrausvaihtoehtoa kannattaa harkita, mikäli yrityksen toiminta on sesonkiluonteista ja ajokaluston tarve painottuu tiettyyn vuodenaikaan. – Tyypillisiä toimijoita ovat kattourakointia tai viherrakennusta tekevät yritykset. Kun toiminta painottuu kesään, saattaa ajokalusto seistä talvisesongin  pihalla. Vuokra-auto soveltuu mainiosti myös projekteihin, joiden lopullinen pituus ei ole selvillä. Tietyn minimiajan käytön jälkeen auton voi palauttaa, eikä yrityksen tarvitse maksaa ”seisovan” auton kustannuksia. Vuokra-autokalusto on myös hyvä vaihtoehto yritystoimintaa aloitettaessa tai laajennettaessa. Tällöin ei tarvitse sitoa pääomaa kiinni autokalustoon, mikäli kaluston lopullinen tarve ei ole vielä selvillä.

Auto siellä missä sitä tarvitaan

Toimintamalli soveltuu kaikenkokoisille yrityksille ja Keskisen mukaan erityisen hyvin sellaisille, joilla  toimintaa on usealla paikkakunnalla. – Meillä on 75 toimipistettä ympäri Suomen, joten pystymme toimittamaan auton sinne missä sitä tarvitaan. Ja autokalustomme keski-ikä on noin viisi kuukautta, joten asiakkaiden käytössä ovat aina viimeisimmällä turvallisuusteknologialla varustetut autot.

Teksti: Mia Heiskanen

Editori Helsinki Oy -yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Vastaava tuottaja Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi