MUSH

Facebook-fanit keräsivät yli 90 000 koiranruokapullaa kodittomille eläimille

Lehdistötiedote   •   Joulu 20, 2013 16:28 EET

Koiranruokaa valmistavan MUSHin järjestämä jouluinen kampanja kodittomien kissojen ja koirien auttamiseksi sai tuhannet lemmikinomistajat liikkeelle. Aktiivisen osallistumisen takia kampanjan hyväntekeväisyyskohteille on luvassa mittavia ruoka-avustuksia.

MUSHin jo perinteeksi muodostunut Jouluiloa-kampanja jatkui tänäkin vuonna yhteistyössä koiran- ja kissanomistajien kanssa. Hyväntekeväisyyskampanjan ideana oli, että MUSH sitoutui lahjoittamaan jokaisesta Facebook-tykkäyksestä yhden koiranruokapullan kodittomille koirille ja kissoille. Lisäpullia pottiin kertyi myös muista sosiaalisen median maininnoista, kuten twiiteistä, blogi-kirjoituksista ja Instagram-kuvista.

Eläinten ystävät ympäri maan lähtivät innokkaasti keräämään ruokaa kodittomille kissoille ja koirille. Heidän ansiostaan lopullinen lahjoistusmäärä nousikin huikeaan 92 541 lihaisaan pullaan.

Jouluiloa hylätyille ja kaltoinkohdelluille

Kampanjassa oli mukana kolme hyväntekeväisyysjärjestöä, joiden kertomien tarinoiden perusteella osallistujat saivat äänestää, mille yhdistykselle lahjoitetaan eniten ruokaa. Äänestyksen voitti Dog Force One ry, jonka kertomus kadulta pelastetusta, vakavien palovammojen lamauttamasta Ronaldo-koirasta kosketti monia lemmikinomistajia.

Tiukan äänestyksen voittajalle on luvassa kerätystä ruokamäärästä 40 %, mutta myös muille kampanjaan osallistuneille järjestöille lähetetään ruoka-avustusta. Kodittomat Espanjan Koirat ry ja Vaasan kodittomien kissojen yhdistys saavat kumpainenkin 30 % potista.

Tietoa kampanjasta

MUSH jouluiloa -kampanjan lahjoitusta kerättiin 25.11.–9.12. välisenä aikana. Ruokalahjoituksen määrä kasvoi yhden Vaisto-lihapullan verran jokaisesta Facebook-fanista, twiittauksesta, Instagram-tagayksesta, blogipostauksesta tai -bannerista. Ruoan keräystä oli mahdollista seurata reaaliajassa kampanjan sivuilta. Kampanjan päätyttyä kerätty ruokamäärä lahjoitetaan mukana olleille järjestöille.

Lisätietoa:

Magnus Pettersson
magnus.pettersson@mushbarf.fi

Petri Tapio
Brand & Marketing Director
petri.tapio@mushbarf.fi

Oy MUSH Ltd

• MUSH on suomalainen perheyritys, joka on perustettu vuonna 2004. Yrityksestä tuli osa Snellman-konsernia vuonna 2011.
  • Vuonna 2012 yrityksen liikevaihto oli 4,8 miljoonaa euroa.
  • Henkilöstö koostuu 30 työntekijästä.
  • MUSH BARF® -tuotteiden valmistuksessa käytetään vain suomalaista nautaa, sikaa, kalkkunaa ja kanaa. Poro on peräisin Lapista ja lohi Norjasta.
  • MUSH on Pohjoismaiden suurin BARF-tuotteiden valmistaja ja yksi suurimmista koiranruoan valmistajista Pohjoismaissa.
  • MUSH on BARF-ruokinnan edelläkävijä Suomessa.
  • MUSH panostaa voimakkaasti tutkimukseen ja tuotekehitykseen.
www.mushbarf.com/fi