Fazer Suomi

Fazer investoi Latviaan ja tehostaa leipomotoimintaansa Baltissa

Lehdistötiedote   •   Syys 02, 2014 10:03 EEST

Fazer jatkaa leipomoverkostonsa kehittämistä Baltian maissa. Konserni investoi yli viisi miljoonaa euroa Latvian Ogressa sijaitsevaan leipomoonsa ja suunnittelee valmistuksen siirtoa Viron-leipomosta Latviaan ja Liettuaan. Ogreen suunniteltu investointi avaa Fazerille uusia mahdollisuuksia ja vahvistaa yrityksen kilpailukykyä Baltian markkinoilla.

“Markkinatilanne Baltian maissa on hyvin haastava. Baltian leipämarkkinoilla on ylikapasiteettia ja pakatun leivän kulutus laskee. Valmistuksen keskittäminen tulee lisäämään tehokkuuttamme. Viiden miljoonan euron investointi uusiin tuotantolaitteisiin Latviassa avaa meille uusia mahdollisuuksia”, sanoo Fazerin leipomoliiketoiminta-alueen toimitusjohtaja Petri Kujala.

Fazer palvelee jatkossakin asiakkaita kaikissa kolmessa Baltian maassa tarjoamalla laadukkaita tuotteita ja paikallisesti suosittuja brändejä ja makuja. Tallinnan-tuotantoyksikön sulkemisen suunniteltu ajankohta on huhtikuu 2015. Valmistuksen päättyminen vaikuttaa enimmillään 95 työntekijään tuotannossa.

Fazerilla on yhteensä 18 leipomoa. Niistä kuusi sijaitsee Suomessa, missä Fazerilla on myös 46 myymälöiden tiloissa sijaitsevaa lähileipomoa. Fazerilla on Ruotsissa viisi leipomoa, Venäjällä neljä ja yksi kussakin Baltian maassa.

Median yhteydenotot:
viestintäjohtaja Leena Majamäki, Fazer-konserni, puh. 040 585 1585
Sähköpostiosoite on muotoa etunimi.sukunimi(at)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja
kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää