Paf

FC Lahti putoaa liigasta

Lehdistötiedote   •   Loka 21, 2010 15:29 EEST

Mariehamn selviytyy sopimuksesta leikiten, JJK hädin tuskin. Oulu joutuu karsimaan ja Lahti putoaa Veikkausliigasta. Näin tapahtuu viikonloppuna, jos peliyhtiö Pafin kertoimiin on uskominen.

Neljän joukkueen jatkokamppailussa tilanne ennen viimeistä kierrosta on kuitenkin tiukin FC Lahdelle. Joukkueen on voitettava turvataakseen paikkansa ja vastassa on tyylivahva TPS, jolla edelleen on mahdollisuus liigan toiselle sijalle.

Lahti on, kävi miten kävi, riippuvainen muiden joukkueiden tuloksista.  Lahden kannalta myönteistä on joukkuueen hyvä kunto, sanoo Pafin kerroinlaskija Johan Småroos.

IFK Mariehamnin kohtalo on joukkueen omissa käsissä ja Pafin kertoimien mukaan joukkue pelaa korkeimmassa sarjassa myös ensi kaudella.

- Jos IFK häviää viimeisen ottelunsa kotikentällä, sillä on kuitenkin suuret mahdollisuudet pysyä mukana liigassa, sanoo Johan Småroos.

Mikäli IFK Mariehamn häviää KuPsia vastaan IFK:n putoaminen ilman karsintaa edellyttää, että kaikki muut jatkopaikasta kilpailevat joukkueet voittavat omat ottelunsa.

JJK pysyttelee edelleen mukana
Tilanne on epävarmin Oulun kannalta. Pafin kertoimien valossa todennäköisyys karsintapeliin on tämän joukkueen kohdalla  suurin. Jatko liigassa tai suora pudotus ovat lähes yhtä todennäköisiä vaihtoehtoja.

JJK saattaa vielä pysyä mukana viimeisen ottelun tappiosta tai tasapelistä huolimatta. Pafin kerroin on 1,50 sen puolesta, että joukkue välttyy sekä matkapassilta että karsintapeliltä.

- Tilanne näyttää valoisalta JJK:n kannalta, joka kohtaa Hakan viimeisellä kierroksella. Haka on periaatteessa jo selvittänyt paikkansa veikkausliigan seuraavalle kaudelle, Småroos sanoo.

Pafin kertoimet: www.paf.com:

Veikkausliiga 2010 - Loppusijoitus AC Oulu?

2,10

2,75

3,50

Veikkausliiga 2010 - Loppusijoitus FC Lahti?

1,40

4,50

5,00

Veikkausliiga 2010 - Loppusijoitus IFK Mariehamn?

1,05

6,00

30,00

Veikkausliiga 2010 - Loppusijoitus JJK?

1,50

3,00

7,50

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.