Fennia

Fennia mukana Universumin TOP 100 -työnantajalistalla

Lehdistötiedote   •   Touko 09, 2014 15:00 EEST

Suomen TOP 100 ihannetyönantajat

Fennia sijoittui Universumin toteuttamassa opiskelijatutkimuksessa kaupallisen alan korkeakouluopiskelijoiden ihannetyönantajien listalla sijalle 75.

Universumin vuosittaiseen opiskelijatutkimukseen vastasi lähes 12 000 eri alojen korkeakouluopiskelijaa ympäri Suomea ja arvioi lähes 300 eri työnantajaa. Fennia sijoittui kaupallisen alan opiskelijoiden listalla sadan parhaan joukkoon sijalle 75.

– Teemme yhteistyötä eri oppilaitosten kanssa ja pyrimme siten lisäämään Fennian tunnettuutta opiskelijoiden keskuudessa. Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, eikä tuloksia saavuteta yhdessä yössä. Onkin hienoa huomata, että olemme sadan parhaan joukossa ihannetyönantajien listalla, sanoo Fennian hr-partner Riikamaria Vartiainen.

Tutkimuksesta käy ilmi, että kaupallisen alan opiskelijat tähyilevät työelämään avarakatseisesti ja kiinnostavia vaihtoehtoja pohditaan nyt joustavasti. Aikaisemmin valintojen perustana on ollut vahvasti toimiala, nyt valinnat suuntautuvat enemmän mielenkiintoisiksi koettuihin yrityksiin. Toimialoina kiinnostavat edelleen pankkiala ja konsultointi, myös media- ja mainosala ovat nostaneet kiinnostavuuttaan.

Aikaisempien vuosien tapaan työn merkityksellisyyden arvostus kasvoi myös tänä vuonna. Opiskelijat ovat myös entistä valmiimpia haastaviin työtehtäviin ja laittamaan itsensä ja osaamisensa likoon työelämässä.