Flybe

Flybe aloitti ”maailman lapsellisimmat lennot”

Lehdistötiedote   •   Kesä 12, 2014 18:33 EEST

Suomalaiset lapsiperheet ovat löytäneet Gotlannin lomanviettopaikkana viime vuosina. Eikä ihme, sillä saari on valittu Ruotsin parhaaksi lapsikohteeksi kahtena vuonna.  Gotlannin suosio näkyy Flyben mukaan matkustajamäärissä ja matkustuskäyttäytymisessä.

”Gotlannin lennoista huomattava osa on myyty jo ennen kesäsesongin alkua. On ollut myös mukava huomata, kuinka suuri osa matkustajista on lapsiperheitä. Sen lisäksi, että huomioimme heidät jo hinnoissamme, haluamme myös muistaa pieniä ystäviämme ikimuistoisella tavalla”, kertoo Flyben markkinointipäällikkö Tytti Haaga.

Flybe haluaa tuoda lennoilleen ripauksen satumaisuutta. Gotlanti tunnetaan nimenomaan satujen saarena, jossa on kuvattu paljon rakastettuja lastenelokuvia, kuten Peppi Pitkätossu. Lisäksi saarella on erittäin hyvin säilynyt keskiaikainen kaupunki linnoituksineen. Satumaisuutta on lennoilla luvassa lapsille jaettavissa yllätyksissä sekä matkustamohenkilökunnan kuulutuksissa.

”Gotlantia markkinoidaan nyt maailman lapsellisimpana saarena ja sitä se varmasti onkin kaikkine harrastusmahdollisuuksineen. Me haluamme olla maailman lapsellisimman saaren ikioma lentoyhtiö”, summaa Haaga.

Ensimmäinen lento Helsingistä Visbyhyn lennettiin 12.kesäkuuta. Flybe lentää Helsingin ja Visbyn välillä kesälomakaudella 12. kesäkuuta ja 31. elokuuta 2014 välisenä aikana tiistaisin, torstaisin ja sunnuntaisin. Yhdensuuntaisten lentojen hinnat reilun tunnin lennolle Gotlantiin alkavat 69 eurosta. 2–11-vuotiaat matkustavat 33 prosentin alennuksella aikuisen verottoman lentolipun hinnasta.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland on vuonna 2011 perustettu suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Flybe Finlandin osakekannasta 60 prosenttia on brittiläisen Flyben ja 40 prosenttia Finnairin omistuksessa. Yhtiöllä on 10 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista. Flybe Finlandin laivastoon kuuluu yhteensä 26 lentokonetta ja lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Flybe Group on Euroopan johtava alueellinen lentoyhtiö, joka lentää 16 maassa yhteensä 181 reittiä.