Flybe

Flybe lähtee sponsoroimaan IFK Mariehamnia

Lehdistötiedote   •   Touko 04, 2012 14:18 EEST

Flybe, Pohjoismaiden uusin lentoyhtiö ja  Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö, on julkistanut tänään ensimmäisen Pohjoismaisen  sponsorointisopimuksensa jalkapallon Veikkausliigaa pelaavan IFK Mariehamnin  kanssa. Flybe Europen kaupallinen johtaja Fred Kochak ja IFK Mariehamnin  seurajohtaja Peter Mattsson allekirjoittivat tänään sponsorointisopimuksen  juhlallisin menoin Maarianhaminan lentokentällä pidetyssä  lehdistötilaisuudessa.

Pelien sponsoroinnin lisäksi Flyben ja IFK  Mariehamnin välinen sopimus pitää sisällään lentoyhtiön laajan näkyvyyden  Wiklöf Holding Arenalla. Osana sopimusta seuran faneilla on myös mahdollisuus  voittaa ilmaisia lentolippuja IFK:n kotipeleissä. Paikallisten yhteisöjen  toimintaa tukemalla ja paikallisia urheilujoukkueita kehittämällä Flybe haluaa  osoittaa sitoutuneisuuttaan niille alueille, joilla se toimii.  Kotimaassaan Isossa-Britanniassa Flybe on  sponsoroinut useita menestyksekkäitä jalkapallojoukkueita aina Valioliigasta  paikallisiin seuroihin.

”Olen erittäin ylpeä voidessani julkistaa  uuden sponsorointisopimuksen IFK Mariehamnin kanssa. Yhteistyö vahvistaa sitoutumistamme  tarjota pysyviä ja edullisia lentoja Ahvenanmaan ja Helsingin välillä sekä  tarjota lentojemme kautta ahvenanmaalaisille matkustajille jatkoyhteyksiä vielä  laajemmalla alueella”, Fred Kochak kertoi lehdistötilaisuudessa.

Vuonna 1919 perustettu Mariehamn IFK  tavoittelee kaudella 2012 suomenmestaruutta yhdessä 11 muun Veikkausliigajoukkueen  kanssa. Viime kaudella seura sijoittui sarjataulukon puoliväliin. Mariehamn  IFK:n kausi pyörähti käyntiin Helsingissä 15.4. vierasottelulla HJK:ta vastaan.  Ensimmäinen kotiottelu pelataan Flyben värittämällä Wiklöf Holding Arenalla  Maarianhaminassa 19.4., jolloin vastaan tulee KuPS.

”On hienoa, että Flyben kaltainen iso kansainvälinen  yritys tukee paikallisia yhteisöjä. Flyben tuki on meille todella tärkeää ja  mahdollistaa meille keskittymisen pääasiaan, eli urheiluun. Arvostamme Flyben  tukea ja odotamme yhteistyömme alkua innostunein mielin”, IFK Mariehamnin seurajohtaja  Peter Mattsson sanoo.    ”Olemme sitoutuneet tarjoamaan laadukasta ja  asiantuntevaa palvelua tämän ainutlaatuisen        saariston asukkaille ja tavoitteenamme on tehdä Flybesta  ahvenanmaalaisten ensisijainen matkustusvaihtoehto. Odotamme myös innolla, että  pääsemme tukemaan IFK:n pyrkimystä nousta kärkisijoille Veikkausliigassa niin  tänä vuonna kuin tulevaisuudessa”, Kochak lisää.