QPR Software Oyj

Gartner arvioi QPR Softwaren merkittävimpien prosessien mallinnus- ja analysointiohjelmistojen valmistajien joukkoon maailmassa

Lehdistötiedote   •   Joulu 23, 2011 14:57 EET

Johtava tietotekniikka-alan tutkimus- ja neuvonantajayhtiö Gartner Inc. listaa QPR Softwaren maailman johtavien prosessien mallintamiseen ja analysointiin kehitettyjen ohjelmistojen valmistajien joukkoon uudessa Magic Quadrant for Business Process Analysis Tools – tutkimusraportissaan (12.12.2011). QPR:n markkina-asemaksi Gartner määrittelee haastajuuden.

Gartner arvion mukaan QPR Softwaren ohjelmistot sopivat hyvin liiketoimintaprosessien mallintamiseen ja analysointiin. Lisäksi ne soveltuvat hyvin laadun- ja riskien hallintaan sekä suorituskyvyn, prosessien ja projektin johtamiseen.

Gartnerin raportissa mukanaolo osoittaa oikeaksi ratkaisumme tehdä strategian ja prosessien yhdistämisen helpoksi sisällyttämällä ohjelmistoperheeseemme sekä prosessien että suorituskyvyn johtamisen. Gartner on myös huomannut uuden, prosesseja automaattisesti kuvaavan QPR ProcessAnalyzer –ohjelmiston tarjoamat mahdollisuudet sekä ohjelmistoperheemme yhteensopivuuden Microsoft Office- ja Sharepoint-ohjelmistojen kanssa. Olemme saaneet näistä valinnoista sekä ohjelmistojemme tilauspohjaisesta hinnoittelusta runsaasti myönteistä palautetta myös asiakkailtamme”, kertoo QPR Softwaren tuotejohtaja Sami Tähtinen.

Gartnerin arvion mukaan prosessien mallintamisen ja analysoinnin ohjelmistomarkkina on kasvanut tasaisesti keskimäärin 13–15%  vuodessa viimeisen kahden vuoden aikana. Uusien ohjelmistolisenssien ja ylläpitopalvelujen yhteenlasketun liikevaihdon se arvioi vuonna 2011 olevan 440 miljoonaa dollaria. Gartnerin mukaan ohjelmistoja käyttävien lukumäärän lisääntyminen kasvattaa prosessien mallintamiseen ja analysointiin liittyvien konsultointipalvelujen myyntiä itse ohjelmistomarkkinaa nopeammin.

"Tämä avaa meille uusia mahdollisuuksia myydä tuoteperheemme ohjelmistoja ristiin jo olemassa oleville asiakkaillemme. Uusi QPR 2012 -ohjelmistoperheemme tarjoaa tehokkaat työvälineet prosessien kehittämiseen, suorituskyvyn johtamiseen, kokonaisarkkitehtuurin mallintamiseen ja myös prosessien automaattiseen kuvaamiseen”, Sami Tähtinen sanoo.

QPR - Quality. Processes. Results. www.qpr.fi

Lisätietoja QPR Software Oyj:ssä:

Sami Tähtinen,
Tuotejohtaja
sami.tahtinen(at)qpr.com

Lisätietoja QPR 2012 –ohjelmistoperheestä: http://www.qpr.fi/ohjelmistot/qpr-suite-2012.htm

QPR Software Oyj tarjoaa asiakkailleen parhaat palvelut ja ohjelmistot prosessien ja kokonaisarkkitehtuurin kehittämiseen. Yhtiöllä on yli 1 500 yksityisen ja julkisen sektorin asiakasta ympäri maailman yli 50 maassa.QPR:n osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.  QPR - Quality. Processes. Results. www.qpr.fi