BCD Travel Finland

Global Business Travel Association Foundation antaa tunnustusta BCD Travelille erinomaisista ansioista kestävän kehityksen saralla

Lehdistötiedote   •   Touko 23, 2016 12:33 EEST

GBTA-säätiön ICARUS-projekti myönsi BCD Travelille vuoden 2016 kestävän kehityksen Sustainability Outstanding Achievement Award -palkinnon Travel Intermediary -kategoriassa. Tämä on kolmen vuoden aikana toinen kerta, jolloin BCD Travel on saanut ICARUS-tunnustuksen pyrkimyksistään kestävään kehitykseen.

”BCD Travelin matkustamisen riskienhallinnan konsepti tarjoaa valtavat vastuullisuusvoimavarat matkojen ostajille”, totesi GBTA Foundation kirjallisessa lausunnossaan vuoden 2016 ICARUS-voittajista. ”Matkustajien sitouttaminen auttaa asiakkaita täyttämään velvollisuutensa suojata työntekijöitään samalla kuin he huolehtivat kestävään kehitykseen liittyvistä sosiaalisista näkökohdista.”

GBTA Foundation – Global Business Travel Associationin koulutus- ja tutkimusjaosto – aloitti ICARUS-projektin vuonna 2013. Se antaa tunnustusta matkojen ostajille, palveluntuottajille ja välittäjille, jotka osoittavat erinomaista johtajuutta, innovatiivisuutta ja sitoutumista tuottaa parhaita kestävän kehityksen ohjelmia, tuotteita ja palveluita ympäri Pohjois-Amerikkaa. Aloite on tunnetuin ja arvostetuin yritysvastuuohjelma liikematkustuksen ja kokouspalvelujen alalla. Projektin kohteena ovat kansalliset ja kansainväliset matkanostajat ja heidän palveluntuottajansa, jotka haluavat toimia vastuullisesti hallitessaan, hoitaessaan ja tarjotessaan matka- ja kokousohjelmia.

”Ymmärrämme, että liikematkailulla on ympäristövaikutuksia, ja tartumme näihin ongelmiin”, sanoi Kathy Jackson, BCD Travelin globaalin asiakashallinnan executive vice president ja yritysvastuuohjelman johtaja. ”Tehtävämme on kehittää humaaneja arvoja. Emme keskity vain tuotteisiin ja liikevoittoihin vaan myös kehittymään paremmiksi globaaleiksi kansalaisiksi. Tästä on kyse sitoutumisessamme vastuulliseen yritystoimintaan.”

”Palkinnon hakijoiden korkea laatu Pohjois-Amerikassa tässä neljännessä vuosittaisessa tapahtumassa osoittaa jälleen kerran, kuinka tärkeänä yritykset pitävät vastuullista matkahallintoa. Yhä useammat yritykset rakentavat matka- ja kokousohjelmansa kestävän kehityksen periaatteille”, totesi Bernard Harrop, ICARUS-projektin vastuullisuusjohtaja. ”Tuomareilla oli vaikea tehtävä palkinnonsaajien valitsemisessa, mikä osoittaa, kuinka merkittävästi yritykset panostavat kestävään kehitykseen alallamme.”

About BCD Travel

BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 12,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industryleading client-retention rate of 97%, with 2015 sales of US$23.8 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.