Goodio

Goodio goes kaura - Kuinka paljon kauraa voikaan suklaaseen laittaa?

Lehdistötiedote   •   Loka 11, 2019 09:57 EEST

Goodion uusi kaurasuklaa mauissa Inkivääri, Chai Coffee, Kookos ja Chili.

Goodio keskittyy jatkossa yhä vahvemmin kaurasuklaatuotteisiin. Goodio tuo markkinoille kaurasuklaan neljässä uudessa maussa. Uudet kaurasuklaatuotteet ovat saatavilla tämän viikon aikana hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista sekä Ruohonjuuren myymälöistä.

-Olemme olleet ihastuneita jo pitkään laatutietoisten pienviljelijöiden tuottamiin upeisiin kaakaopapuihin. Luomukaura on meille verrattain uusi tuttavuus, mutta kasvava intohimo tätä upeaa raaka-ainetta kohtaan suorastaan pakottaa meidät kehittämään uusia tuotteita. Seikkailu kauran ja suklaan yhteisessä maailmassa on vasta alussa, mutta voimme luvata, että siitä tulee makoisa, kertoo Sami Nupponen Goodiolta.

Goodio lanseerasi reilu vuosi sitten kaurasuklaat, joille on haettu patenttia. Tänä syksynä lanseeraus saa jatkoa, kun kaurasuklaaseen on yhdistetty mielenkiintoisia makuja kuten Chai Coffee, Kookos, Inkivääri ja Chili. Kauraa näissäkin herkkupaloissa on yli 20 prosenttia. Sekä kaakaopavut että kaura ovat erittäin runsaskuituisia, joten tuotteessa on yli 11% kuitua ja proteiinia yli 7%.

- Kaura on meidän juttu. Olemme luoneet onnistuneen maidottoman ja ravintosisällöltä rikkaan suklaan, jota voi nauttia huoletta. Suklaan ja kauran yhteinen seikkailu on vasta alussa. Vanhan sanonnan mukaan erilaisuudet täydentävät tosiaan ja näin toden totta tapahtuu, kun laitamme suomalaisia luomukauraleseitä ja perulaisia kaakaopapuja suklaamyllyyn, jatkaa Sami.

Goodio osallistui kauratuotteillaan European Organic Innovation Awardsiin. Goodio valittiin 10 finalistin joukkoon. Finaali järjestettiin Pro Luomu päivillä 2.10 Finlandia talossa.

Goodion kuvapankkiin pääset täältä.

Goodion visio on olla aidosti läpinäkyvä yritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Yrityksen tavoitteena on uudistaa koko suklaa- ja elintarvikealaa omalla esimerkillään, jossa yhdistyvät suomalaiset vahvuudet: puhdas rehellinen tuotantoketju, upea design-osaaminen ja herkullinen hyvinvointi. Goodion tuotteet valmistetaan alusta loppuun Helsingissä vankkumattomalla ammattitaidolla ja suurella sydämellä.