Goodyear Dunlop Finland

Goodyear on valinnut kehityskumppanin uuteen kansainväliseen innovaatiokeskukseen ja Luxemburgin autokampuksen toimistoon

Lehdistötiedote   •   Elo 14, 2017 07:30 EEST

Goodyear on valinnut FELIX GIORGETTI & AG Real Estate -yhtiön kehityskumppaniksi tulevan Luxemburgin autokampuksensa uusiin tiloihin. Rakennuskonseptin luo Assar Universum Architect.

Uuteen rakennukseen tulee vuokrattavaa bruttoalaa 16 000 m2 ja rakennuksen suunnitellaan valmistuvan vuoden 2020 alussa. Rakennukseen tulee Goodyearin kansainvälinen innovaatiokeskus sekä nyt Luxemburgissa olevia alueellisia ja kansainvälisiä toimintoja, ja siitä tulee noin 1 100 työntekijän työpaikka.

Rakennuksen suunnittelu kuvastaa yhtiön visiota älykkäästä, turvallisesta ja kestävästä tulevaisuuden autoilusta. Rakennus on suunniteltu niin, että se tukee yhteyksiä ja yhteistyötä työtiimien välillä ja luo avoimen, innovatiivisen ja innostavan työympäristön hyödyntämällä kampusmaisen "elämäntavan" etuja. Hankkeeseen sisältyvät myös ruokala, kuntosali ja tapahtumakeskus tuotelanseerauksia, innovaatio- ja mediatapahtumia, nykyiseen ja tulevaisuuden autoiluun liittyviä näyttelyitä sekä työntekijöiden tapaamisia varten.

”Luxemburgin autokampuksen uusiin, huippumoderneihin tiloihin siirtyminen on tärkeä virstanpylväs Goodyearille,” sanoi EMEA-alueen tuotekehityksen varatoimitusjohtaja Carlos Cipollitti. ”Se edistää entisestään Goodyearin merkitystä tulevaisuuden autoiluratkaisujen kehittäjänä, joka kehittää ja toimittaa älykkäitä tuotteita ja palveluita, jotka ennakoivat asiakkaiden ja kuluttajien tarpeita kehittyvässä autoilun ekosysteemissä.”

Tietoja Félix Giorgettista
Félix Giorgetti on perheyritys, jota johtavat veljekset Paul ja Marc Giorgetti. Yritys on yksi Luxemburgin rakennusalan johtavista nimistä. Yhtiön toimialaa ovat kaikenlaiset rakennustyöt, mukaan lukien tietyöt ja kunnallistekniikkahankkeet, julkisten, hallinnollisten, kaupallisten ja teollisuusrakennusten rakentaminen sekä asuinkerrostalojen ja omakotitalojen rakentaminen.
Lisätietoja on osoitteessa www.gio.lu

Tietoja AG Real Estatesta
AG Insurance -yhtiön kokonaan omistama tytäryhtiö AG Real Estate toimii aktiivisesti useilla keskeisillä kiinteistöön liittyvillä liiketoiminta-alueilla: varain- ja omaisuudenhoito, kehityksen ja rakentamisen hallinta, asuntolaina- ja kiinteistörahoitus sekä pysäköintialueiden hallinta Interparking-tytäryhtiön kautta. AG Real Estate toimii myös omaisuudenhoitajana itselleen ja ulkopuolisille sijoittajille. Sen hoitaman omaisuuden arvo on tällä hetkellä lähes 6 miljardia euroa.
Lisätietoja on osoitteessa www.agrealestate.eu

Tietoja Assar Universum Architectsista
Assar-konserni, jota tässä hankkeessa edustaa Assar Universum Architects s.a., on Luxemburgin johtavia palvelualan arkkitehtiyrityksiä. Sen integroitu käytäntö kokoaa yhteen yli 145 asiantuntijasta koostuvan tiimin. Assar toimii seuraavilla aloilla: hallintorakennukset, terveydenhuolto, julkinen sektori/laitokset, puolustusvoimat ja asuinrakennukset.
Lisätietoja on osoitteessa
www.assar-universum.lu

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.