HammerKit Oy

HammerKit voittoisa World Summit Award -kilpailussa

Lehdistötiedote   •   Kesä 01, 2011 14:21 EEST

Verkkopalvelujen tekoon tarkoitettu selainpohjainen työkalupakki HammerKit palkittiin kansainvälisessä World Summit Award (WSA) -kilpailussa yhtenä e-Business & Commerce sarjan voittajista.

Helsinki 1. kesäkuuta 2011, HammerKit, joka kehittää uudenlaista pilvipalveluna tarjottavaa web-suunnittelun työkalua, on palkittu kansainvälisessä World Summit Award -kilpailussa parhaana sovelluksena e-Business & Commerce sarjassa. Joka toinen vuosi järjestettävä kilpailu on osa YK:n tietoyhteiskuntastrategiaa.

"Tämä on meille erittäin mieluisa palkinto ja minulla on ilo ottaa se vastaan koko tiimimme puolesta. Olemme tehneet töitä tämän eteen yli kolmen vuoden ajan. On hienoa että tuomaristo on oivaltanut visiomme siitä, että uuden sukupolven digitaalisten palvelujen rakentamisessa tulee hyödyntää toistettavia ja käyttäjälähtöisiä ratkaisuja sekä nopeampaa, reaaliaikaista suunnittelua”, sanoo Mark Sorsa-Leslie, HammerKit Oy:n toimitusjohtaja.

Tänä vuonna kilpailu keräsi yli 460 osallistujaa 105 YK:n jäsenmaasta. Kilpailun kansainvälisistä multimedia- ja sisältöeksperteistä koostuva tuomaristo kokoontui huhtikuussa Hong Kongissa arvostelemaan ja valitsemaan voittajat yhteensä kahdeksassa eri kategoriassa.

Suomalainen ICT-liiketoiminta on maailmalla arvossaan, sillä HammerKitin ohella mainetta kyseisessä kilpailussa niittivät myös Laurea Ammattikorkeakoulun Renderfarm -animaatiotyökalu sekä Oppifi Oy:n Epooq -muistojenkeräyspalvelu. Lisäksi aiempina vuosina palkittujen joukossa ovat olleet mm. Angrybirds, Habbo Hotel sekä Wreck-a-Movie.

Lisätietoja:

Myyntijohtaja Anu Halme, HammerKit, anu.halme@hammerkit.com, 0400 855 688

World Summit Award (WSA)
World Summit Award (WSA) on vuonna 2003 YK:n tietoyhteiskuntaa käsittelevän huippukokouksen yhteydessä perustettu kilpailu, jossa etsitään maailman parhaita tietoyhteiskuntaa edistäviä sovelluksia kahdeksassa kategoriassa. Erinomaisesti menestynyt kilpailu toteutetaan yhteistyössä UNIDOn, UNESCOn, Internet Societyn ja muiden organisaatioiden kanssa. Joka toinen vuosi järjestettävässä World Summit Awardissa kilpailee edustajia yli 100 maasta. http://www.wsis-award.org

HammerKit Oy

HammerKit Oy on vuonna 2006 perustettu ohjelmistoyritys, joka kehittää uudenlaista pilvipalveluna tarjottavaa websuunnittelun työkalua ja julkaisualustaa. HammerKit hyödyntää ainutlaatuista komponenttiteknologiaa, mikä mahdollistaa monipuolisten interaktiivisten websivustojen ja -palvelujen nopean suunnittelun sekä monistamisen pohjaksi uusille sovelluksille. Tämä säästää merkittävästi sekä websuunnittelijoiden aikaa että asiakkaan kustannuksia. Asiakkaitamme ovat verkkopalvelujen tuottajat, jotka haluavat helpottaa ja nopeuttaa sivustojen tekoa ja ylläpitoa. www.hammerkit.com