HBM

HBM:lle mittauslaitteistojen käytettävyyspalkinto

Lehdistötiedote   •   Heinä 03, 2012 12:28 EEST

- Nielsen Norman Group palkitsi kannettavan GEN2i-tallentimen

USA:n käytettävyystutkimuksen asiantuntija Nielsen Norman Group (NNG) on palkinnut kannettavan GEN2i-tallentimen sen erinomaisen käytettävyyden ansiosta. Testaus- ja mittausteknologiaa valmistavan HBM:n  GEN2i on ensimmäinen mittauslaite, joka on saanut tämän tunnustuksen.

HBM palkittiin kompleksisten sovellusten luokassa käyttöliittymänsä ansiosta. Kun ohjelmisto huolehtii tekniikasta, käyttäjät voivat keskittyä tärkeämpiin asioihin. Raati antoi tunnustusta erityisesti selkeälle navigointivalikolle ja sille, että tuotekehittelyssä on keskitytty keskeisiin toimintoihin.

"Olemme ylpeitä, että Gen2i, joka on tehokas ja kompakti tallennin, on nyt saanut käytettävyytensä ansiosta tunnustusta riippumattomalta asiantuntijalta. Täällä Pohjoismaissa useat asiakkaat ovat käyttäneet tuotetta tutkimussovelluksissa transient sequence -mittauksissa, mutta kokonsa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta se soveltuu myös erinomaisesti prosessiteollisuuden ylläpitotehtäviin."

Gen2i on uuden sukupolven tiedonkeruu- ja mittauslaite sovelluksille, joissa nopeus on keskeistä, kuten nopeiden sähköisten signaalien mittauksessa. Gen2i on suunniteltu helppokäyttöiseksi, ja kosketusnäytön ansiosta niin hiirtä kuin näppäimistöäkään ei tarvita. Intuitiivinen käyttöliittymä on älypuhelinten kaltainen, käyttäjä voi konfiguroida ja muuttaa mittauslaitteen asetuksia parilla kosketuksella. Gen2i-tallentimessa on 16 täysin konfiguroitavaa tulokanavaa.

Gen2i on HBM:n Genesis HighSpeed-tuoteperheen nopeiden tiedonkeruujärjestelmien pienin tallennin. Genesiksellä on korkea näytteenottotaajuus (enintään 100 MS/s per kanava) ja kanavamäärät keskisuuresta suureen. Modulaarisiin alustoihin perustuva Gen2i voidaan täysin konfiguroida sovelluksen tarpeisiin.

Katsele video palkitun Gen2i:n käyttöliittymästä

Lisätietoa:
Jyri Niinistö, HBM Finland.
Puhelin: 050 301 5621,
Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit
Puhelin: + 358 40 500 1120
Sähköposti: harri.kammonen(at)manifesto.fi

HBM Test and Measurement
Vuonna 1950 Saksassa perustettu Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) on testaus- ja mittaustoimialan teknologia- ja markkinajohtaja. HBM:n tuotevalikoima sisältää ratkaisuja kaikkiin mittausketjun vaiheisiin virtuaalisesta testauksesta fyysiseen testaukseen. HBM:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yhtiö on edustettuna 80 maassa eri puolilla maailmaa, myös Suomessa.