HBM

HBM toi markkinoille huippunykyaikaisen ja säädösten mukaisen punnituslaitteen teollisuuden tarpeisiin

Lehdistötiedote   •   Elo 19, 2013 12:29 EEST

Testaus- ja mittausteknologian markkinajohtaja HBM on tuonut markkinoille uuden digitaalisen punnituslaitteen WE2111. Laite on HBM:n vastaus teollisuuden uudistuviin ja korkeisiin vaatimuksiin. WE2111:ssa on USB- ja Ethernet -liitännät standardiominaisuuksina, ja se mahdollistaa nykyisten säädösten ja direktiivien mukaisen mittauksen.

Jatkuvasti tiukentuva kansainvälinen kilpailu on johtanut siihen, että teollisuusvaakojen ja kuorma-autojen punnituslaitteiden käyttäjät odottavat entistä tarkempia mittaustuloksia entistä nopeammin.

Tulosten on myös oltava vaadittavien säädösten ja lakien mukaisia. Siksi HBM on kehittänyt huippunykyaikaisen punnituslaitteen nimeltään WE2111. Se yhdistää edeltäjänsä, vuodesta 1997 markkinajohtajana olleen WE2110:n, keskeiset ominaisuudet ja hyödyt nykyajan vaatimukset täyttäviin uudistuksiin. WE2111 voidaan myös vaihtaa edeltäjänsä tilalle olemassa oleviin järjestelmiin.

Tärkeimpinä WE2111:n uusina ominaisuuksina ovat nykyaikaiset Ethernet- ja USB-liitännät, jotka mahdollistavat integroinnin korkeamman tason järjestelmien prosesseihin. Laiteohjelmistojen kaupallisiin tarkoituksiin soveltumattomat komponentit voidaan päivittää virallisiksi USB-liitännän kautta. WE2111 täyttää nykyiset tiukat säädökset (viimeksi WELMEC-vaatimukset, direktiivi 2009/23/EC).

Toinen tärkeä tekijä on lain mukaan kaupalliseen tarkoitukseen soveltuva datamuisti. Tämä tarjoaa vaativille käyttäjille turvallisuutta, sillä se takaa punnitusarvojen lainmukaisen jäljitettävyyden ja siten myös laadukkaan dokumentaation.

Kuvateksti: Digitaalinen punnituslaite WE2111 täyttää teollisuuden korkeat vaatimukset.

Lisätietoa:
Jyri Niinistö, HBM Finland.
Puhelin: 050 301 5621,
Sähköposti: jyri.niinisto@hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit