HBM

HBM toi markkinoille uuden venymäliuskan vaativiin mittausympäristöihin

Lehdistötiedote   •   Helmi 03, 2014 21:36 EET

Testaus- ja mittausteknologian markkinajohtaja HBM on kehittänyt koteloidun venymäliuskan neljän johtimen liitäntäjohdoilla, mikä tarjoaa aivan uusia mahdollisuuksia vankkarakenteisuuden, yksinkertaisen asennuksen ja suuren tarkkuuden ansiosta. HBM:n uusi V-sarja tekee ulkona tapahtuvat esimerkiksi rautatiekiskojen, veneiden ja savupiippujen tms. venymän mittaukset merkittävästi helpommiksi.

Venymäliuskan (SG) korkea mekaaninen suojaus on hyvin tärkeää mittauksen onnistumisen kannalta vaativissa ympäristöissä rakenteiden testaamisen yhteydessä. Oletuksena on, etteivät sääolosuhteet eivätkä pitkät johtojen pituudet heikennä liiaksi mittaustulosta.

Ratkaisuna tähän HBM on kehittänyt koteloidun venymäliuskan, jossa on neljä punottua johdinta. Tämä kotelointi antaa venymäliuskalle (HBM:n V-sarja) optimaalisen suojauksen iskuja ja kosteutta vastaan. Rakenne mahdollistaa venymäliuskan yksinkertaisen ja nopean asennuksen ilman työlästä suojaamista. Venymäliuskan neljä 3 metriä pitkää punottua johdinta voidaan liittää HBM-mittausvahvistimiin patentoidun Kreuzer-piirin avulla. Tämä piiri kompensoi pitkän johtimen tai lämpötilavaikutusten aiheuttamat jännitehäviöt ja takaa erittäin tarkan mittaustuloksen. Ulkona tapahtuvat mittaukset esim. rautatiekiskoilla, veneissä ja savupiipustoissa tulevat merkittävästi helpommiksi.

HBM:n V-sarja neljällä punotulla johtimella on saatavissa kahtena versiona, yksi 120 ohmin resistanssilla ja toinen 350 ohmin resistanssilla. Ne tarjoavat käyttäjälle parhaan mahdollisen joustavuuden rakenteiden testausten suorittamiseen.

Lisätietoa:
Jyri Niinistö, HBM Finland.
Puhelin: 050 301 5621,
Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit